پاسخگویی به مردم در ردیف نخست وظایف دولتمردان است
کد خبر: 3836904
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹

پاسخگویی به مردم در ردیف نخست وظایف دولتمردان است

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زاهدان گفت: دولت باید خود را در مقابل ملت ایران پاسخگو بداند؛ این در ردیف نخست وظایف دولتمردان است؛ اگر مشکلی هم وجود دارد، با کمال صداقت و صراحت به رفع آن بپردازند و اطلاع دهند تا مردم امیدوار شوند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، یکم شهریورماه ضمن تبریک هفته دولت، گفت: هفته دولت فرصتی فراهم می‌کند تا ضمن قدردانی از زحمات دولتمردان، نقاط ضعف و قوت دولت را بررسی کرد.

وی ادامه داد: هر دولتی، هرچه ایده‌آل باشد، دارای نقاط قوت و ضعف است و نمی‌توان دولتی را بدون نقص دانست؛ آنچه اهمیت دارد، این است که نقاط قوت را شناخت و تقویت کرد و نقاط ضعف را نیز پیدا کرده و برطرف کرد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: امروز بیشترین مشکلی که مردم را رنج می‌دهد، رشد بی‌رویه قیمت‌ها و عدم نظارت کافی بر بازار است؛ بنابراین دولت در درجه اول باید این مسأله را مدنظر قرار داده و برای تثبیت قیمت‌ها و کنترل بازار تلاش بیشتری کند.

وی افزود: بخشی از این مشکلات ناشی از دسیسه دشمن در حق ملت ایران و اعمال تحریم‌های ظالمانه است؛ محدودیت‌های اقتصادی و کمبود منابع مالی برای مردم ایران قابل درک و تحمل است، زیرا از اقدامات بی‌رحمانه دشمن اطلاع دارند، اما ضعف نظارت مسؤولان قابل گذشت نیست.

محامی اظهار کرد: دولت باید خود را در مقابل ملت ایران پاسخگو بداند؛ این در ردیف نخست وظایف دولتمردان است؛ اگر مشکلی هم وجود دارد، با کمال صداقت و صراحت به رفع آن بپردازند و اطلاع دهند تا مردم امیدوار شوند.

وی بیان کرد: دولت نقاط قوت بسیاری هم داشته است؛ دولتمردان اقدامات ارزشمندی در سیستان و بلوچستان انجام داده‌اند و برای آینده نیز برنامه‌هایی در دست اقدام دارند که قابل تحسین و تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: علی‌رغم تلاش مسؤولان در استان، همچنان مشکلاتی نظیر ریزگردها، فقر اقتصادی و کمبود امکانات آموزشی در منطقه وجود دارد که نیازمند همت و تلاش مضاعف دولتمردان است.

محامی تبیین خدمات دولت را نیز ضروری دانست و افزود: ضروری است مسئولان خدمات نظام در استان را در هر محفلی اطلاع رسانی کنند تا سبب امیدواری و دلگرمی مردم شود.

انتهای پیام

captcha