دولتمردان پاسخگوی مطالبات مردم باشند
کد خبر: 3836917
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
امام جمعه هامون:

دولتمردان پاسخگوی مطالبات مردم باشند

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عزیزالله شیخ گفت: همه دولتمردان و مسئولان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند؛ به‌ویژه طی هفته دولت در سطوح ملی و منطقه‌ای به سؤالات جوانان و دانشجویان به‌ صورت شفاف و بدون واسطه پاسخ دهند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عزیزالله شیخ، امام جمعه هامون، اول شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، که در مسجدجامع حضرت امیرالمؤمنین(ع) اقامه شد، ضمن سفارش به رعایت تقوا و دل سپردن به رحمت واسعه پروردگار، به موضوع اتفاق مباهله بین پیامبر اسلام(ص) و مسیحیان نجرانی پرداخت و گفت: یکی از مسائل مهمی که سند حقانیت و عظمت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سند حقانیت اسلام و رسالت پیامبر(ص) محسوب می‌شود، مسئله مهم مباهله است. مباهله یعنی دعا کردن علیه خصم و دشمن؛ که هر کدام از طرفین بر حق باشند، عذاب خدا طرف مقابل را فراگیرد.
وی با اشاره به یکم شهریورماه، سالروز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک، بیان کرد: در روایات اسلامی آمده است که هر کس انسانی را از مرگ نجات دهد، چنان است که گویی تمام مردم را نجات داده ‌است و پزشکان از مصادیق این سخن حکیمانه هستند و بحمدالله پزشکان جامعه ما انسان‌هایی نوع‌دوست، فرهیخته، دلسوز و مجرب و کارآزموده هستند و در راه خدمت به مردم و نجات بیماران از جان و دل مایه می‌گذارند.
خطیب جمعه هامون همچنین با اشاره به دوم شهریورماه و آغاز هفته دولت همراه با سالروز ترور ناجوانمردانه رئیس‌جمهور شهید محمدعلی رجائی و نخست‌وزیر وی شهید محمدجواد باهنر، اظهار کرد: دولت شهید رجائی، نخستین دولت مکتبی پس از حضور لیبرال‌ها بر کشور بود و در آن دوره بحرانی که جنگ تحمیلی و دیگر توطئه‌های دشمن از هر سو کشور را فراگرفته بود، شهیدان رجائی و باهنر نهایت تلاش خویش را در خدمت به مردم و آرمان‌های مقدس انقلاب به کار بردند و لحظه‌ای از خط پویای امام راحل جدا نشدند و در آخر جان خویش را در این راه تقدیم کردند. از این رو خون سرخ‌شان برای همیشه پشتوانه این انقلاب و کردارشان الگوی همه دولتمردان پس از آن شد. شایسته است که دولت‌ها خدمتگزار مردم باشند و دولتمردان از اشرافی‌گری بپرهیزند و به مستضعفان و محرومان توجه کنند.
وی با اشاره به مسئله مهم اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تقویت رونق تولید ملی است و به‌ عنوان بهترین راه پیشرفت اقتصادی کشور مطرح شده ‌است. اصلاح نظام بانکی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های بانکی و جلوگیری از واردات بی‌رویه و جلوگیری از خصوصی‌سازی‌های غلط و حفظ ارزش پول ملی، از مطالبات مهم مقام معظم رهبری و مردم از مقامات اجرایی در خصوص مشکلات اقتصادی است. همه دولتمردان و مسئولان باید پاسخگوی این مطالبات باشند و باید طی هفته دولت در سطوح ملی و منطقه‌ای به سؤالات مردم و مخصوصاً جوانان و دانشجویان به‌ صورت شفاف و بدون واسطه پاسخ دهند.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha