تلاش کانون خیریه خدمت برای اطعام نیازمندان در ماه محرم
کد خبر: 3836977
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

تلاش کانون خیریه خدمت برای اطعام نیازمندان در ماه محرم

گروه جامعه ــ مدیر عامل خیریه کانون خدمت از تلاش این کانون برای رساندن اطعام ایام محرم به دست نیازمندان واقعی در کشور خبر داد.

تلاش کانون خیریه خدمت برای اطعام نیازمندان در محرمحمید علوی، مدیرعامل خیریه کانون خدمت، در گفت‌وگو با ایکنا؛ اظهار کرد: بنا بر فرموده رسول اکرم(ص) اطعام دادن از موجبات مغفرت پروردگار و بنابر روايتی از امام صادق(ع)، ثواب اطعام به مؤمن توانگر معادل نجات دادن یک برده از قربانی شدن و ثواب اطعام به مؤمن نيازمند معادل رهايی 100 برده از قربانی شدن است.

علوی با بیان اینکه ماه محرم ظرفيت بی‌بديلی برای هدايت نذورات به سوی مردم مؤمن، شريف و نيازمندان واقعی ايران اسلامی است، گفت: البته ذكر اين نكته خدای ناخواسته به مفهوم كم رنگ كردن برگزاری هـيئت‌های عزاداری امام حسين(ع) در پهنه كشور نيست كه به فرموده حضرت امام(ره)، محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته، لكن جان كلام اين است كه با جلوگيری از هرگونه اسراف و تبذير از يک‌سو و اولويت‌بند‌ی بهينه از سوی ديگر، ظرفيت مازاد موجود در خدمت نيازمندان واقعی قرار گيرد و ما به دنبال آن هستیم که بین کار خوب و خوب‌تر، خوبتر را برگزینیم.

مدیرعامل خیریه کانون خدمت تصریح کرد: هـيئت‌هايی در شهرستان‌ها وجود دارند كه توانايی پذيرايی از عزاداران حسينی خود حتی در روز عاشورا را ندارند اما در تكايای پايتخت و كلان‌شهرها، طبخ غذا به حد وفور و بعضاً با اسراف و تبذير روبرو است.

وی با اشاره به فعالیت 10 ساله خیریه کانون خدمت در مناطق نیازمند غرب کشور گفت: طی این سال‌ها با حفظ کرامت انسانی، شناسایی محرومان توسط بهزیستی، کمیته امداد، مدیران و معلمان مدارس مناطق محروم، مؤسسات خیریه و افراد معتمد محلی انجام شده و پخت و پخش غذای گرم در دهه اول محرم در دستور کار قرار گرفته است.

علوی ادامه داد: باور این موضوع سخت است اما هستند عزیزانی که مدت‌ها غذای مطبوع میل نمی‌کنند، ما می‌توانیم نذورات خود در ایام محرم و سایر ایام سال را به این اشخاص اختصاص دهیم.

مدیرعامل خیریه کانون خدمت گفت: به منظور خدمت‌رسانی منسجم‌تر و جذب کمک‌های مردمی، خیریه کانون خدمت به شماره ثبت ۴۵۴۵۸ زیر نظر سازمان بهزیستی کشور فعالیت می‌کند و طی 10 سال، صدها هزار پرس غذای گرم به همت کمک‌های خیران و افراد داوطلب، طبخ و میان نیازمندان استان کرمانشاه توزیع شده است.

وی با اشاره به فعالیت شعبه دوم آشپزخانه در شهرستان ملارد به منظور خدمت‌رسانی به نیازمندان حاشیه تهران گفت: با کمک نهادهای معتبر این افراد شناسایی شده‌اند تا با برنامه منسجم به آن‌ها خدمت‌رسانی شود.

علوی با بیان اینکه نیاز داریم بعضی اسراف‌های موجود در اطعام‌های ماه محرم و سایر ایام سال را کاهش دهیم، تصریح کرد: خانواده‌های نیازمند بسیاری چشم انتظار این کمک‌ها هستند و می‌توان در وهله اول همسایه و یا هم محله‌ای یا همشهری نیازمند خود را با حفظ کرامت انسانی پاسخ گفت.

وی با بیان اینکه فاز دوم فعالیت‌های خیریه توانمندسازی نیازمندان برای خودکفا شدن است، گفت: دو نکته اصلی در امور خیریه، اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح و دیگری جلب اعتماد مردمی است.

مدیرعامل خيريه كانون خدمت در پایان گفت: مردم برای همراهی با خیریه کانون خدمت در شرایط اقتصادی سخت حال حاضر می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت خیریه ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۰۱۴۱۰ و یا شماره حساب۰۱۴۰۴۰۰۱۰۱۰۰۰ به نام مؤسسه خيريه كانون خدمت در بانک ملی شعبه میدان جمهوری واریز کنند و در این کار خیر سهیم باشند.

انتهای پیام

captcha