دومین جلسه محاکمه «عمر البشیر» به اتهام فساد مالی برگزار شد  
کد خبر: 3837083
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

دومین جلسه محاکمه «عمر البشیر» به اتهام فساد مالی برگزار شد  

گروه بین‌الملل _ دومین جلسه محاکمه «عمر البشیر»، رئیس‌جمهور مخلوع سودان، به اتهام فساد مالی صبح امروز، دوم شهریورماه، برگزار شد.  

به گزارش ایکنا به نقل از «روسیا الیوم»؛ دومین جلسه محاکمه البشیر به اتهام در دست داشتن مقادیر زیادی ارز خارجی، فساد مالی و پولشویی، امروز با حضور وکیل مدافع وی، رئیس هیئت دفاع از البشیر و شمار زیادی از افراد خانواده و خویشاوندان رئیس‌جمهور مخلوع سودان برگزار شد.
 
در جلسه محاکمه امروز قرار است شاهدان درباره اتهامات عمر البشیر شهادت دهند.
 
عمر البشیر دوشنبه گذشته نیز در میان حفاظت شدید نظامی در دادگاه حاضر شد و به اتهاماتی چون کشتار معترضان و فساد مالی پاسخ داد.
 
محاکمه البشیر همزمان با آغاز مرحله سیاسی جدید در سودان انجام می‌شود. «عبدالله حمدوک»، نخست‌وزیر سودان، در این روزها و به دنبال توافق سیاسی در این کشور، مشغول رایزنی برای تشکیل دولت جدید است.
 
آوریل گذشته «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای نظامی سودان، اعلام کرد که ۱۱۳ میلیون دلار مربوط به سه نوع ارز خارجی از محل اقامت البشیر کشف کرده‌اند.
 
البشیر ۲۲ فروردین سال جاری، پس از گذشت سه دهه حکومت در سودان در یک کودتای نظامی از قدرت برکنار شد. وی هم‌اکنون به اتهام ارتکاب جنایت بین‌المللی به خصوص جنایت نسل‌کشی در منطقه دارفور سودان تحت تعقیب دادگاه لاهه قرار دارد.

انتهای پیام
 
captcha