معادمحوری معاش، آرزوی انبیا در طول تاریخ بوده است
کد خبر: 3837124
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
آیت‌الله بطحائی گلپایگانی:

معادمحوری معاش، آرزوی انبیا در طول تاریخ بوده است

گروه حوزه‌های علمیه ــ استاد حوزه علمیه در هم‌اندیشی استادان حوزه علمیه با عنوان بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: اینکه جامعه بشری معاش خود را در سایه معاد سپری کند، جزء آرزوهای انبیا در طول تاریخ بوده است.

معادمحوری معاش، آرزوی انبیاء در طول تاریخ بوده استبه گزارش ایکنا، آیت‌الله سیدهاشم بطحائی گلپایگانی، دوم شهریورماه در هم‌اندیشی استادان حوزه علمیه با عنوان بیانیه گام دوم انقلاب؛ رسالت حوزه‌های علمیه، که در خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت دینی از آرزوهای انبیا بوده است، ولی این اتفاق جز در برخی دوره‌ها رخ نداده است؛ اینکه جامعه بشری معاشش را در سایه معاد سپری کند، جزء آرزوهای انبیا بوده است.
وی با پرداختن به اینکه بشر در کلاس دنیوی باید تربیت شده و به مقام مقبول معنوی نائل شود، افزود: شاید آرزویی که در دعای افتتاح می‌خوانیم، یعنی تشکیل دولت کریمه که در سایه آن اسلام و اهلش عزیز شوند و نفاق و کفر خوار و ذلیل شوند، با انقلاب به وقوع پیوسته است، ولی متأسفانه کسانی که در انقلاب و جنگ نبوده‌اند، بر سر کار آمده و احساس مسئولیت نمی‌کنند.
بطحائی با اشاره به اینکه بحث تحریم همیشه بوده و در دوره پیامبر سه سال در شعب بودند؛ بیان کرد: امام در ابتدای انقلاب فرمود که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ زیرا خط مشی ما براساس قرآن است. بنابراین تحریم مشکل اساسی نیست، بلکه برخی مسئولان احساس تکلیف نمی‌کنند.
وی ادامه داد: باید انصاف داشته باشیم، زیرا ایران امروز از زمان مادها تاکنون چنین آبادانی نداشته است، در حالی که با زورگویان و قلدرترین قلدرهای دنیا درافتاده‌ایم.
این استاد حوزه علمیه بیان کرد: آنچه مهم است و باید عملاً روی آن کارکنیم، همین بیانیه است و صدا و سیما هم در این زمینه مسئولیت دارد؛ زیرا امام فرمود صدا و سیما دانشگاه است و باید در خدمت معارف دین باشد ولو اینکه دنیا خوشش نیاید.
وی با تجلیل از اقدامات آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه تصریح کرد: تعطیلی حدود در جامعه اسلامی که قانون هست و در آن ولایت فقیه حاکم است، پذیرفتنی نیست و امیدواریم رئیس قوه قضائیه موفق باشد.
وی اظهارکرد: استکبار قبل از انقلاب، ایران را در عرصه سیاسی و اقتصادی و نظامی و فرهنگی مچاله کرده بود و ما هیچ چیزی نداشتیم و امام و خون شهدا این زمینه با ارزش را برای ما فراهم کردند و امروز هم ما مسئولیتمان بیش از پدیدآورندگان انقلاب است.
انتهای پیام
captcha