مداحان جایگاه خود را با درهم و دینار عوض نکنند
کد خبر: 3837203
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

مداحان جایگاه خود را با درهم و دینار عوض نکنند

گروه معارف ــ مدیر‌عامل خانه مداحان با بیان اینکه حرکت در مسیر ائمه(ع) انسان را از لغزش محافظت می‌کند، خطاب به مداحان به‌ ویژه مداحان جوان گفت: جایگاه خود را با دینار و‌ درهم عوض نکنید؛ باید امورات را به خدا سپرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محسن طاهری، مداح و ستایش‌گر اهل‌بیت(ع) و مدیر‌عامل خانه مداحان، شامگاه روز گذشته، دوم شهریورماه در همایش طلایه‌داران محرم، که در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: هر روز انسان وظیفه‌ای دارد که باید به تکالیف محول شده عمل کند، حسد انسان را می‌سوزاند و باید از شر حسد دور بود.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر ائمه اطهار(ع) انسان را از لغزش محافظت می‌کند، خطاب به مداحان به‌ویژه مداحان جوان گفت: جایگاه خود را با دینار و‌ درهم عوض نکنید؛ باید امورات را به خدا سپرد و به آیه ۴۴ سوره غافر که می‌فرماید: «أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ» اعتقاد داشت.

طاهری، فداکاری شهدای دفاع مقدس را به فداکاری حضرت عباس‌(ع) تشبیه کرد و افزود: برخی از افراد تشکیلات امام حسین(ع) را با تجارت عوض کردند، این رفتارها کاسبی است و باید از انجام رفتارهای تجارت‌گونه پرهیز کرد. از خدمت در مسیر اهل بیت(ع) باید بهره معنوی برد و نباید از نام امام حسین(ع) کیسه دوخت.

وی اخلاص در سوگواری را مهم ارزیابی کرد و افزود: ادب و آداب نوکری امام حسین(ع) باید حفظ شود. متأسفانه می‌بینیم نسل جوان خیلی از اصول و قواعد و خط قرمز‌ها را رعایت نمی‌کنند‌ و به اسم مداحی و نوکری، نوحه‌خوانی کرده و فضایی ایجاد می‌کنند که شباهتی با نوحه‌سرایی ندارد.

مدیر‌عامل خانه مداحان اهل‌بیت‌(ع) هشدار داد: از هزینه‌کردهای اسراف‌گونه باید پرهیز کرد، شاید صرف برخی هزینه‌های اضافی معصیت محسوب نشود اما این نوع هزینه‌کردها شرعی نیست، خیلی از پول‌ها را به جای اسراف می‌توان صرف امور خیریه کرد. مداحی‌ها باید خروجی داشته باشد و مستمع بهره معنوی برده و بر معرفتش افزوده شود. گاه نواها غربی است و افراد به این مهم توجه نمی‌کنند.

مداحان جایگاه خود را با درهم و دینار عوض نکنند

سرهنگ مهدی حسنی، معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان مرکزی، نیز در این همایش گفت: گام نهادن در حوزه دین و مذهب توفیق الهی می‌خواهد و این توفیق ممکن است تکرار نشود.‌ هریک از ما در راستای برپایی مراسم سوگواری امام حسین(ع) وظایفی داریم که باید به آن عمل کنیم، اقامه عزای حسینی(ع) مسئولیت و امانت الهی در دست ماست و باید در اقامه عزای حسینی امانت‌دار خوبی باشیم.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی شایسته جهت انجام مراسم سوگواری سیدالشهدا‌(ع) تأکید کرد و افزود: شایسته نیست با انجام بعضی رفتارها و حرکات، سوژه‌ سوءاستفاده‌گران باشیم. برای تحقق اهداف و تبیین معارف اهل‌ بیت(ع) باید نفس را کنار گذارد. ما در حوزه امنیت مدیون مداحان و هیئات مذهبی هستیم.

حسنی خطاب به مسئولان هیئات مذهبی بیان کرد: امسال با برنامه‌ریزی می‌توان بهترین عزاداری را در استان رقم زد. نیروی انتظامی استان با تمام قدرت در اختیار شماست تا شاهد بهترین مراسم سوگواری باشیم.

انتهای پیام

captcha