برگزاری جشن غدیر در فیلیپین پس از بهبود شرایط جوی
کد خبر: 3837311
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

برگزاری جشن غدیر در فیلیپین پس از بهبود شرایط جوی

شرایط نامناسب جوی در فیلیپین باعث شد که برگزاری جشن عید غدیر در این کشور با تأخیر روبرو شود.

برگزاری جشن غدیر در فیلیپین پس از بهبود شرایط جویبه گزارش ایکنا از فیلیپین؛ مراسم عید غدیر در مسجد امام رضا(ع) شهرستان بولاکان منطقه «مکا بایان» با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مانیل، پایتخت فیلیپین با حضور شیعیان این منطقه برگزار شد.

این مراسم به علت وضعیت نامناسب جوی و شرایط بد منطقه با چند روز تأخیر در روز جمعه، اول شهریور، برگزار شد که تعدادی از شیعیان فیلیپینی، ایرانیان مقیم و اعضای انجمن اهل بیت(ع) مانیل در آن حضور داشتند.

محمد جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مانیل طی سخنانی درباره بزرگداشت عید غدیر برای شیعیان گفت: ما شیعیان معتقد هستیم که حضرت علی مظهر عدالت است. پیامبر اسلام در روز عید غدیر مسلمانان را پس از مراسم حج در منطقه غدیر دور هم جمع کرد تا به آنها بگوید که علی(ع) پس از وی، امام و ولی مسلمانان است؛ این اتفاقی است که تمام محدثان و اسلام‌شناسان به آن اذعان دارند، ولی برخی آن را وارونه جلوه می‌دهند. دو آیه از سوره مائده، دلیل حقانیت این روز است.

وی ادامه داد: امام علی (ع) شخصیتی است که در بین همه آحاد مردم و آزاداندیشان جهان که با وی آشنایی دارند، به عنوان سمبل عدالت و مظهر عدل و تقوا شناخته شده است. این جشن بزرگ برای ما حائز اهمیت بسیار است و باید سعی کنیم در سال‌های آینده با شکوه بیشتری آن را در این مسجد برگزار کنیم.

جعفری‌ملک گفت: از اینکه شما شیعیان توانستید مسجدی را در این منطقه احداث کنید و آن را به عنوان مسجد امام رضا(ع) نامگذاری کردید باید خدا را شکر کرد و به شکرانه این نعمت، باید فرزندان خود را با آئین اهل بیت (ع) آشنا کنیم و من از امام جماعت مسجد می‌خواهم که کلاس‌های درسی آخر هفته‌های مدرسه این مکان را با قوت هر چه بیشتر ادامه دهد.

در این مراسم یکی از ایرانیان مقیم فیلیپین اشعاری را در مدح امام علی بازخوانی کرد.

 در ادامه نیز ادریس تمتم، امام جماعت مسجد امام رضا(ع) طی سخنان کوتاهی ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی ایران در مانیل برای برگزاری این برنامه و پشتیبانی از فعالیت‌های این مسجد گفت: ما و فرزندان‌مان می‌دانیم که باید شعائر اسلامی را برگزار کنیم، ولی با توجه به برخی موارد لازم است از حمایت‌های معنوی شما برخوردار باشیم. در مدرسه این مسجد که به همت شما در حال فعالیت است، ما به فرزندان‌مان قرآن و اصول اسلامی را که در مدارس عادی یاد نمی‌دهند، آموزش می‌دهیم که امیدواریم این دروس در این مدارس گسترش یابد.

برگزاری جشن غدیر در فیلیپین پس از بهبود شرایط جوی

انتهای پیام

captcha