مردم در اوج سرگرمی به ارزش‌ها توجه دارند
کد خبر: 3837337
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

مردم در اوج سرگرمی به ارزش‌ها توجه دارند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در فارس اعتقاد دارد که مردم توجهی ویژه به ارزش‌ها دارند و حتی در اوج سرگرمی هم ارزش‌ها را مدنظر قرار می‌دهند.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 3 شهریور در دیدار با فرماندار شیراز و هیئت همراه، با اشاره به برنامه تلویزیونی عصر جدید و برنده این برنامه، گفت: برنده این برنامه خانمی بود که یک نقاشی در مورد داستان اهدای قلب کشیده بود که در نوع خود جالب است؛ رأی مردم به این فرد که با داستان خود اشک افراد را هم درآورده بود، در حالی که دیگر افراد برنامه‌هایشان سرگرم‌کننده بوده نشان‌دهنده توجه مردم به ارزش‌ها است.

وی با بیان اینكه مردم در اوج سرگرمی باز هم توجه‌شان به ارزش‌ها و مسائل انسانی بسیار زیاد است، گفت: مردم به نشاط و شادی نیاز دارند اما در همان حال ارزش‌ها نیز بسیار اهمیت دارد، نباید برخی مواقع چیزهایی را آن‌ قدر مهم کنیم که گرایش عمومی جامعه را مورد بی‌اعتنایی قرار دهیم.

آیت‌الله دژكام در ادامه هفته دولت را زمانی برای بزرگداشت خدمات دولتمردان دانست و گفت: همواره انتظار کار و فعالیت از دولت وجود دارد و این‌گونه نیست که روزی توقع از دولت نباشد.

وی با بیان اینکه مسئولیت داشتن به لحاظ اینکه زمینه‌ای برای گره‌گشایی از مشکلات مردم برای یک فرد فراهم می‌شود بسیار ارزشمند است و باید قدردان آن بود، لزوم شکرگزار بودن مسئولان به این واسطه را یادآور شد.

آیت‌الله دژكام با اشاره به قرارداشتن در ایام بازگشت حجاج، گفت: هنگامی حج تمام می‌شود که انسان به زیارت امام برود، در روزگار ما به دلیل آنکه مفاهیم دینی کمتر گفته می‌شود، عمق این جریان را به‌درستی متوجه نمی‌شویم.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به اهمیت رضایتمندی امام از افراد، یادآور شد: اگر مسئولی در خدمت کوتاهی کند، ائمه ناراحت خواهند شد. ممکن است شما بگویید مردم حقوق شهروندی دارند اما از نگاه دینی حق ائمه بیشتر است، چرا باید فردی را که امام زمان(عج) او را دوست دارد مورد کم‌توجهی قرار دهیم.

آیت‌الله دژكام خطاب به مدیران حاضر در نشست گفت: انسانیت و مردانگی بسیار مهم است، کاری نکنید که نان زن و فرزند کسی بریده شود، مطمئن باشید که در پیشگاه خداوند سربلند خواهید شد، هر کاری می‌توانید برای رضای خدا و انجام امور مردم انجام دهید تا جایی که می‌توانید نان نبرید، ممکن است فردی با تندی با شما برخورد کند اما خدا وجود دارد پس نان کسی را نبرید.

انتهای پیام

captcha