واکنش‌ها به تجاوز پهپادی اسرائیل به حریم هوایی لبنان
کد خبر: 3837428
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸

واکنش‌ها به تجاوز پهپادی اسرائیل به حریم هوایی لبنان

گروه بین‌الملل ــ‌ ورود دو هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی به جنوب لبنان در شب گذشته با محکومیت گسترده مقامات لبنانی و منطقه روبرو شده است.

واکنش‌ها به تجاوز پهپادی اسرائیل به حریم هوایی لبنانبه گزارش ایکنا به نقل از المنار؛ «سعد حریری»، نخست‌وزیر لبنان پس از سقوط دو پهپاد اسرائیلی در منطقه «ضاحیه» در جنوب بیروت،‌ ورود این دو پهپاد را نقض حاکمیت لبنان دانست.

حریری تأکید کرد که ورود این دو پهپاد، تجاوز آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و نقض قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل است.
 
نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد که درباره اقدامات آینده در این زمینه با رئیس‌جمهور و رئیس پارلمان این کشور رایزنی می‌کند. وی اقدام رژیم اسرائیل را تهدیدی برای ثبات منطقه‌ای و تلاش برای کشاندن اوضاع به سمت تنش بیشتر توصیف کرد.
 
همچنین «عبدالامیر قبلان» رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به تجاوز پهپادی رژیم صهیونیستی به لبنان واکنش نشان داد.
 
بر اساس گزارش شبکه «المنار»، قبلان ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: این موضوع و تبعات خطرناک آن بر امنیت و ثبات منطقه را به اطلاع سازمان ملل و شورای امنیت می‌رسانیم.
 
وی افزود: اسرائیل با آتشی بازی می‌کند که آن را در جنگ جدید غرق خواهد کرد، جنگی که به قیمت موجودیت این رژیم غاصب تمام خواهد شد. 
 
پیش از این حزب‌الله لبنان از سقوط دو فروند هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی رژیم صهیونیستی در جنوب بیروت خبر داد. قرار است امروز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، درباره این رویداد سخنرانی کند.

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، ضمن محکومیت نقض حریم هوایی لبنان، این اقدام صهیونیست‌ها را اقدامی تجاوزکارانه و تحریک‌آمیز توصیف کرد.
 
دو فروند پهپاد اسرائیلی بامداد دیشب در ضاحیه در جنوب لبنان سقوط کردند. به گفته منابع آگاه پهپادهای مذکور در نزدیکی ساختمان مرکز رسانه‌ای حزب‌الله سقوط کرده‌اند.

در این حادثه که در ساعت 1 بامداد یکشنبه صورت پذیرفت پهپاد اول سالم مانده و پهپاد دوم که حامل مواد منفجره بود در ساعت 2:30 بامداد به وقت محلی بر روی یک ساختمان افتاده و منفجر شده است.

در سال‌های اخیر، لبنان بارها نسبت به نقض حریم هوایی خود از سوی رژیم صهیونیستی به سازمان ملل شکایت کرده است.

انتهای پیام
captcha