۱۲۶ کودک در لرستان به متقاضیان فرزندخواندگی تحویل شد
کد خبر: 3837430
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱

۱۲۶ کودک در لرستان به متقاضیان فرزندخواندگی تحویل شد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به برگزاری كمیته فرزندخواندگی لرستان، گفت: از سال ۹۵ تاکنون ۱۲۶ کودک در لرستان به متقاضیان فرزندخواندگی تحویل شد.

۱۲۶ کودک در لرستان به متقاضیان فرزندخواندگی تحویل شدبه گزارش ایکنا از لرستان، فاطمه‌زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی لرستان، یکشنبه سوم شهریور در مراسم آغاز ساخت مرکز شیرخوارگاه فرشتگان ضمن تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: بهزیستی زمینه تحقق نیت خیر آقای شاه‌حسینی را فراهم و شاهد کلنگ‌زنی تنها شیرخوارگاه حاکمیتی استان باشیم.

وی با ذکر این مطلب که آنچه بهزیستی را از دیگر ارگان‌ها متمایز می‌کند گستردگی مخاطبان بهزیستی است، اضافه کرد: بهزیستی طیف عظیمی از جامعه از طفولیت تا کهولت را حمایت می‌کند.

توکلی با تاکید بر این‌که از کودکانی که آغوش خانواده را از دست داده گرفته تا زنانی که به هر دلیلی سرپرست خود را از دست می‌دهند توسط بهزیستی مورد حمایت قرار می گیرند کمااینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی جامعه نیز توسط بهزیستی انجام می‌شود‌.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به این‌که حضور خیرین در کنار بهزیستی مغتنم است، اضافه کرد: از وظایف بهزیستی حمایت کودکان است چراکه کودکان از سایر گروه‌ها آسیب پذیر تر بوده و از جهتی دیگر آینده سازان جامعه هستند.

وی با ذکر این مطلب که بهزیستی لرستان به واسطه تاسیس مراکز شبانه روزی میزبان ۱۱۷ کودک از بدو تولد تا ۱۷ سالگی است، ادامه داد: از ۹۵ تا ۹۸ تعداد ۱۵۷ کودک در شیرخوارگاه پذیرش شدند و از طریق مکانیسم فرزندخواندگی ۱۲۶ کودک تحویل خانواده‌ها شد.

توکلی افزود: امیدواریم که با احداث این شیرخوارگاه فضایی امن برای کودکان شیرخواره فراهم شود.

انتهای پیام

captcha