اجلاسیه «پیشکسوتان جهاد و شهادت» در اراک برگزار می‌شود
کد خبر: 3837491
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱

اجلاسیه «پیشکسوتان جهاد و شهادت» در اراک برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت سه‌شنبه، پنجم شهریور‌ماه در سالن پیامبر اعظم‌(ص) استانداری مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، غلامرضا کریمی، مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی عصر روز گذشته، سوم شهریور در نشست خبری در خصوص تشریح برنامه‌های اجلاسیه پیشکسوتان و شهدای روحانی استان که در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، از برگزاری ۵ اجلاسیه تاکنون در راستای برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی‌(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان خبر داد و گفت: ۷ اجلاسیه دیگر تا زمان برگزاری کنگره اصلی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه‌های سنگرسازان بی‌سنگر در فراهان، اجلاسیه کارگری در ساوه، اجلاسیه مدافعان حرم در دلیجان، اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی و شهدای گمنام در اراک، گفت: اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت سه‌شنبه، پنجم شهریور‌ماه در سالن پیامبر اعظم‌(ص) استانداری برگزار می‌شود.

کریمی اظهار کرد: در استان مرکزی قریب به ۸ هزار ایثارگر شناسایی شدند، تعدادی از این افراد اقدامات مؤثری را در دوران دفاع مقدس از خود برجای گذاردند. تجدید میثاق با شهدا، تکریم از پیشکسوتان جهاد و شهادت و انتقال تجارب و فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان از جمله اهداف اجلاسیه است.

وی با بیان اینکه از ۸ هزار خانواده ایثارگر ۴۰۰ خانواده به نوعی منتسب با شهدا هستند، اضافه کرد: اجرای برنامه خاطره‌گویی در ۱۲ مسجد استان، ثبت و ضبط خاطرات و تنظیم آن در کتاب، دیدار با خانواده ایثارگران، نامگذاری یکی از میادین به نام پیشکسوت جهاد و شهادت و‌ نصب المان از جمله اقدامات قبل از برگزاری اجلاسیه است.

کریمی گفت: سخنرانی سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، تکریم از خانواده شهدای مدافع حرم، سرود، سخنرانی یکی از فرماندهان ارشد نظامی، پرچم‌گردانی حرم امام حسین(ع)، ارائه گزارش از سوی مهدی حسینی رئیس اجلاسیه، رونمایی از کتاب، رونمایی از تمبر اجلاسیه، رونمایی از تندیس از برنامه‌های روز اجلاسیه است.

این مقام مسئول با بیان این نکته که تکریم از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت با پایان یافتن اجلاسیه به اتمام نمی‌رسد، گفت: حمایت از کارآفرینان رزمنده، تشویق آنان برای حضور هرچه بیشتر در عرصه‌های اقتصادی، استفاده از توانمندی آنان، تحقیق و پژوهش در خصوص توانمندی آنان، خاطره‌گویی آنان در مساجد و حضور در سیمای استان جهت بیان خاطرات از برنامه‌های پیش‌رو است‌.

کریمی در بخش دیگر از سخنان خود به اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی هم اشاره کرد و افزود: این اجلاسیه با شعار طلبه و روحانی ولایتی انقلابی روز پنجشنبه، ۷ شهریور به میزبانی مسجد القائم(عج) شهرستان محلات برگزار می‌شود. شهید شاخص کشوری شهید محلاتی و شهید شاخص استان شهید اکبرزاده است.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی از ارسال پیام آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی به اجلاسیه شهدای روحانی خبر داد و گفت: سخنرانی حجت‌الاسلام ربانی، امام جمعه محلات، گزارش آیت‌الله سپاسی، مدیر حوزه علمیه استان، سخنرانی حجت‌الاسلام علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی کل قوا، حضور شیخ احمد عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، گروه سرود از شهرستان آباده، رونمایی از تمبر اجلاسیه، رونمایی از مستند ویژه شهید محلاتی از برنامه‌های روز اجلاسیه است.

وی بیان کرد: همچنین اجلاسیه ورزشکاران ۱۴ شهریور در اراک، اجلاسیه بانوان ۲۷ شهریور در اراک، اجلاسیه دانشگاهیان ۷ مهر در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، اجلاسیه تبیین نقش امام در دوران دفاع مقدس در خمین و اجلاسیه نهایی هم ۱۱مهر در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha