جهانی شدن اربعین نشان‌دهنده پیام دوستی ملت‌هاست
کد خبر: 3837499
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

جهانی شدن اربعین نشان‌دهنده پیام دوستی ملت‌هاست

گروه اجتماعی ــ امام جمعه لنده گفت: جهانی شدن اربعین و حضور زائران از ۸۵ کشور جهان، نشان‌دهنده پیام وحدت و دوستی ملت‌هاست.

جهانی شدن اربعین نشان دهنده پیام دوستی ملت‌هاست

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیدهدایت محمودی‌اصل، امام جمعه لنده روز گذشته، سوم شهریورماه در نخستین نشست ستاد عتبات عالیات این شهرستان، با اشاره به عرض ارادت شیعیان جهان به محضر امام حسین(ع)، گفت: در طول سال هر کجا پرچم اباعبدالله الحسین(ع) برپا می‌شود، مشارکت مستمری دارند.

وی پیاده‌روی اربعین را یک موضوع مهم برای تعالی دین دانست و افزود: اربعین فرصتی برای شیعیان در معرفی فرهنگ حسینی است. اربعین فرصتی برای شیعیان در معرفی فرهنگ حسینی است که سبقه بین‌المللی داشته و دارد.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل با بیان اینکه جهانی شدن اربعین و حضور زائران از ۸۵ کشور جهان، نشان‌دهنده پیام وحدت و دوستی ملت‌هاست، گفت: تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در اربعین فرصتی برای تعالی هرچه بهتر پیام انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: آثار سیاسی این حرکت برای اقتدار شیعه و معرفی ظرفیت‌های مسلمانان بیانگر حرکت ارزشمندی بوده که در این حوزه در حال شکل‌گیری است. انتظار داریم همه ادارات و قاطبه مردم در خصوص مشارکت در بحث پشتیبانی مالی و کالایی از اربعین که نماد وحدت و همدلی است، تلاش کنند.

انتهای پیام

captcha