آموزش ۱۳۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «جوادالائمه» شبستر
کد خبر: 3837503
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

آموزش ۱۳۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «جوادالائمه» شبستر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن «جوادالائمه» شبستر، با بیان اینکه ۱۳۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و قرائت از گرایش‌های آموزشی این مؤسسه است.

آموزش ۱۳۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «جوادالائمه» شبستر

زهرا باقرزاده، مدیر خانه قرآن ‌جوادالائمه‌ شبستر‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 130 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و قرائت از گرایش‌های آموزشی این مرکز قرآنی است.

وی به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان این خانه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن‌آموزان در پایه‌های سنی جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.

باقرزاه از بالاترین و پایین‌ترین سطح یادگیری قرآن گفت و ادامه داد: بالاترین سطح تعليم قرآن، فراگیری آن همراه با فهم مطالب‌ و رهنمودهای آن است و پايين‌ترين‌ سطح آن، فراگیری روخوانی و درست‌خوانی قرآن‌ است.

مدیر خانه قرآن جوادالائمه شبستر یادآور شد: شناخت حقیقت قرآن کریم و احاطه کامل بر همه ابعاد آن جز برای کسانی که قلب مطهر آنها تجلی نور قرآن بوده، میسر نیست.

وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) افزود: ایشان می‌فرمایند «دنیا» سرای تلاش و سپری شدن است، پس، هر گاه فتنه‌ها همچون پاره‌های شب تار شما را فرا گرفت به قرآن روی آورید، که آن شفیعی است که شفاعتش پذیرفته است و شاکی است که شکایتش قبول می‌شود.

باقرزاده ضمن بازگو کردن اهمیت یاددهی و یادگیری قرآن تأکید کرد: در منابع اسلامی و در بحث موضوع علم، آنچه از اهمیت و اولویت اساسی و ویژه‌ای برخوردار بوده و نقش مقدماتی برای بهره‌مندی از قرآن دارد تعلیم و تعلم یا یاددهی و یادگیری آن است. ياددهی و يادگيری قرآن پاداش بزرگی دارد و در اهميت آن از دیدگاه قرآن همين بس که خداوند از خود به عنوان «معلم قرآن» ياد می‌کند.

انتهای پیام

captcha