دفع حملات انتحاری تروریست‌ها در جنوب شرق ادلب سوریه
کد خبر: 3837986
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱

دفع حملات انتحاری تروریست‌ها در جنوب شرق ادلب سوریه

منابع خبری اعلام کردند که عناصر تروریستی از صبح امروز، 5 شهریورماه، در جنوب شرق ادلب، عملیاتی را در چهار محور در جنوب شرق ادلب آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فارس، عناصر تروریستی حاضر در شرق استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه امروز سه‌شنبه حملات خود را به مواضع ارتش سوریه آغاز کردند.
 
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که عناصر گروه‌های تروریستی «أجناد القوقاز» و «حراس الدین» صبح امروز سه‌شنبه در محورهای «تل مرق»، «شم الهوى»، «الجدوعیة» و «السلومیة» واقع در جنوب «ابوالضهور» به مواضع ارتش سوریه حمله کردند.
 
خبرنگار اسپوتنیک که در ریف ادلب حضور دارد، اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه توانستند دو خودروی بمب‌گذاری شده متعلق به تروریست‌ها را پیش از رسیدن به مقصد، منهدم کنند.
 
یک منبع میدانی وابسته به ارتش سوریه نیز در این زمینه گفت: «تجهیزات نظامی مناسبی به مناطق درگیری در این منطقه رسیده تا این حمله، مهار شود».
 
وی تصریح کرد که نقاط تلاقی ارتش سوریه با تروریست‌ها شاهد درگیری شدیدی است.
 
در کنار تلاش‌های زمینی ارتش سوریه، جنگنده‌های سوری و روس نیز راه‌های امدادرسانی به تروریست‌ها واقع در منطقه «الخوین» و اراضی «الزرزور» و اطراف شهرک «التمانعه» واقع در جنوب و جنوب شرق ادلب را بمباران کردند.
 
در همین ارتباط، پایگاه خبری معارض «بلدی» اعلام کرد که عناصر تروریستی صبح امروز، عملیات نظامی را به سمت مواضع نیروهای سوری در جنوب شرق ادلب آغاز کردند.
 
عناصر ائتلاف تروریستی «الجبهة الوطنیة للتحریر» -وابسته به ارتش آزاد- این عملیات را در محورهای الجدوعیة، السلومیة و شم الهوى آغاز کرده است.
 
به گزارش بلدی، درگیری شدیدی بین عناصر تروریستی حاضر در اتاق عملیات «وحرض المؤمنین» و نیروهای ارتش سوریه در محور الجدوعیه در جریان است.
 
استان ادلب، در واقع انبار گروه‌های تروریستی است و از آغاز جنگ علیه سوریه، گذرگاه مهمی برای ورود سلاح و تروریست‌های خارجی بود.
 
افزون بر این تروریست‌ها، ارتش سوریه در هر نقطه‌ای که با عناصر مسلح به توافق می‌رسید و این عناصر نمی‌پذیرفتند که با دمشق مصالحه کنند، به ادلب منتقل می‌شدند.
 
به گزارش اسپوتنیک، اجناد القوقاز در آغاز سال 2016، منطقه و فرودگاه نظامی ابوالضهور را اشغال کرده بود، ولی ارتش سوریه در دی ماه 1396 موفق شد این فرودگاه را آزاد کند. عناصر اجناد، از نیروهای افراطی کشورهای حد فاصل بین اروپا و آسیا مانند ارمنستان، گرجستان و چچن هستند.
 
حراس الدین نیز در 2016 تشکیل شد. عناصر این گروه، اعلام کردند که به «ایمن الظواهری» سرکرده گروه القاعده افغانستان، وابسته هستند.
 
انتهای پیام
captcha