لزوم خلع سلاح هسته‌ای و حفاظت از اماکن مذهبی
کد خبر: 3838137
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
در کنفرانس «ادیان برای صلح» مطرح شد؛

لزوم خلع سلاح هسته‌ای و حفاظت از اماکن مذهبی

 گروه بین‌الملل ــ شرکت‌کنندگان در کنفرانس جهانی «ادیان برای صلح» در بیانیه پایانی خود خواستار خلع سلاح هسته‌ای و حفاظت از اماکن مذهبی و محیط زیست شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این کنفرانس چهار روزه در شهر «لینداو» واقع در بخش شرقی دریاچه کنستانس آلمان برگزار شد. کنفرانس جهانی «ادیان  برای صلح» بزرگترین گردهمایی نمایندگان ادیان مختلف است.

در بیانیه پایانی این کنفرانس بر حمایت بیشتر از جوانان، زنان، پناهجویان، فقرا، حفاظت از محیط ‌زیست و اماکن مذهبی تأکید شد. همچنین شرکت‌کنندگان در این نشست از کارزار بین‌المللی برای نابودی سلاح‌های هسته‌ای حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است: «مدت‌هاست که باید برای نجات جهان، اقداماتی انجام شود. 10 درصد از مردم جهان در فقر زندگی می‌کنند. 70 میلیون نفر به کشورهای دیگر پناهنده و پناهجو هستند. مسابقه تسلیحاتی جدید در جهان شکل گرفته است. در بسیاری از مناطق شاهد خشکسالی هستیم. آلودگی به دریاها رسیده است و بشریت بحران‌های زیادی را تجربه می‌کند.»

در این بیانیه همچنین به نقش ارزنده زنان و جوانان در جوامع مختلف اشاره شده است. علاوه بر این، شرکت‌کنندگان از سازمان ملل خواسته‌اند تا از توهین و هتک حرمت به اماکن مذهبی جلوگیری کند.

حل مشکلات جهانی، توسعه و ترویج یکپارچگی، حفاظت از زمین و تحقق صلح و پرهیز از جنگ و منازعه از موضوعاتی است که در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در این کنفرانس رهبران مذهبی از میانمار، جمهوری دموکراتیک کنگو، نیجریه و سودان آمادگی خود را برای ممانعت از درگیری‌های خشونت‌آمیز در این منطقه اعلام کردند. همچنین نمایندگان مذهبی کره شمالی و کره جنوبی متعهد شده‌اند که برای ایجاد صلح در شبه جزیره کره تلاش خواهند کرد.

این کنفرانس با شعار «آینده مشترک ما، ترویج رفاه مشترک برای همه» برگزار شد. امسال 900 نفر از نمایندگان و رهبران دینی از 100 کشور جهان در این اجلاس شرکت کردند.

انتهای پیام

captcha