اعتراض شورای مسلمانان به ممنوعیت ذبح گوسفندان در آلمان
کد خبر: 3838142
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

اعتراض شورای مسلمانان به ممنوعیت ذبح گوسفندان در آلمان

گروه بین‌الملل ــ اتحادیه دمکرات مسیحی در نیدرزاکسن آلمان چند روز پیش از برگزاری مراسم عید قربان خواستار ممنوعیت ذبح گوسفندان بدون بیهوشی شد که این درخواست بلافاصله اعتراض مسلمانان و یهودیان را در پی داشت.

اعتراض شورای مسلمانان به ممنوعیت ذبح گوسفندان در آلمان/ آمادهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان، یهودیان نیز همانند مسلمانان به این درخواست اعتراض کردند، زیرا آنها نیز براساس قوانین دین خود فقط می‌توانند از گوشت حیواناتی استفاده کنند که به روش شحیطه (ذبح یهودی) کشته شده باشند.

در همین راستا، شورای مرکزی مسلمانان در اعتراض به درخواست حزب دموکرات مسیحی در نامه‌ای، ممنوعیت ذبح را خلاف قانون اساسی و حق آزادی مذهبی در آلمان برشمرده است. در ادامه بخش‌هایی از این نامه را می‌خوانید؛

«خانم‌ها و آقایان، اعضای اتحادیه دمکرات مسیحی در مجلس ایالتی نیدرزاکسن، درخواست شما در پارلمان ایالتی برای ممنوعیت ذبح اسلامی و یهودی باعث ناراحتی و نگرانی همه ما شده است.

ما شگفت‌زده شده‌ایم که چطور افرادی که این درخواست را مطرح کرده‌اند، آسیب‌های اساسی چنین اقدامی را نادیده گرفته‌اند. این درخواست به معنای از بین‌ رفتن حق آزادی مذهبی است. این تصمیم می‌تواند جوامع یهودی و مسلمانان در نیدرزاکسن را تحت تأثیر قرار دهد و زندگی مذهبی آنها را با مشکل مواجه کند.

در شرایط فعلی که متأسفانه با افزایش خشونت کلامی و حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان و یهودیان روبرو هستیم، انتظار داشتیم که شما تلاش بیشتری برای ایجاد انسجام اجتماعی و پذیرش بیشتر در جامعه و در نتیجه زندگی بهتر اقلیت‌های مذهبی در آلمان انجام دهید.

با این وجود، درخواست شما تنها چند روز قبل از عید قربان مطرح شد. عید قربان، از بزرگترین اعیاد مسلمانان است که به یاد حضرت ابراهیم(ع) و فرزندش اسماعیل، جشن گرفته می‌شود. حضرت ابراهیم(ع) در هر سه دین توحیدی یهودیت، مسیحیت و اسلام نقشی اساسی دارد.

عجیب است که چنین درخواستی از سوی افرادی مطرح شده است که خود را مسیحی و دموکرات می‌نامند. بسیاری از اعضای حزب شما ذبح و قربانی ‌کردن را ظلم به حیوانات عنوان کرده‌اید؛ این در حالی است که نتایج مطالعات علمی نشان می‌دهد که یکی از بهترین راه‌ها برای کشتار حیوانات که استرس و رنج کمتری به آنها وارد می‌کند، قربانی ‌کردن یا ذبح ‌کردن آنان است.

مهربانی با حیوانات بخش مهمی از اخلاق اسلامی است. روش ذبح اسلامی باعث می‌شود که حیوان کم‌ترین رنج را بکشد. ذبح و قربانی کردن حیوانات از احکام دین اسلام و یهودیت است.

ما در شورای مرکزی مسلمانان در آلمان و در ایالت نیدرزاکسن از شما درخواست می‌کنیم که چنین تصمیمی را عملی نکنید و امکان ذبح حیوانات را برای مسلمانان و یهودیان در نظر بگیرید.»

انتهای پیام

captcha