ارائه خدمات درمانی به ایثارگران نیازمند تأمین اعتبار است
کد خبر: 3838261
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
نصیری:

ارائه خدمات درمانی به ایثارگران نیازمند تأمین اعتبار است

گروه جهاد و حماسه ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای تحقق قراردادی که بنیاد با بیمه و بیمه با مراکز درمانی دارد، لازم است تأمین اعتبار شود، اما به دلیل شرایط خاص کشورمان، وضعیت تأمین اعتبار خوب نیست.

ارائه خدمات درمانی به ایثارگران نیازمند تأمین اعتبار استبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نادر نصیری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، صبح چهارشنبه ۶ شهریور در نشست خبری درباره وضعیت خدمات‌رسانی به ایثارگران استان تهران گفت: در مجموع ٨٣٠ هزار ایثارگر از جمله شهدا، جانبازان و ایثارگران در استان تهران وجود دارند؛ از این رو برای اینکه بتوانیم خدمات شایسته‌ای به آن‌ها ارائه دهیم، دو مرکز برای این امر در تهران وجود دارد که در ۱۳ منطقه تهران به بیش از ۸۵ هزار پرونده ایثارگری رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد ایثارگران کشور در تهران هستند، افزود: از ۷ هزار جانباز ۷۰ درصد کل کشور، ۱۷۰۰ جانباز ۷۰ درصد در تهران هستند که نزدیک به ۲۰ درصد از جانبازان کل کشور هستند. ۲ هزار نفر از کل جانبازان ۷۰ درصد مشمول خدمات ویژه درمانی و اقلام مصرفی می‌شوند که ۵۰۰ نفر از آن‌ها در تهران هستند. ۱۰۰ جانباز نیز نیازمند خدمات درمانی ویژه و حضور در آسایشگاه هستند که چهار آسایشگاه در تهران پذیرای آن‌ها هستند.

۳۰ هزار ایثارگر مهمان

نصیری ادامه داد: ۳۰ هزار ایثارگر مهمان داریم که ایثارگران مهاجر سایر استان‌ها هستند و چهار مرکز مشاوره فعال، یک مؤسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی خدماتی را به آن‌ها ارائه می‌کنند و از ١٠ بیمارستان بنیاد شهید سه بیمارستان تخصصی و روانپزشکی در استان تهران وجود دارد و بیمارستان‌های صدر، نیایش و میلاد شهریار نیز تحت مدیریت بنیاد شهید است.

وی در ادامه گفت: در تهران بزرگترین مرکز فرهنگی و ورزشی و توانبخشی در زعفرانیه تهران با ٣٢ هزار مترمربع در حال احداث و تکمیل است که بیش از ٢٨ هزار مترمربع فضای مفید داشته و در حال حاضر از ٨۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و تاکنون ٩٠ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که هزینه‌های آن از محل منابع بنیاد بوده و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

نصیری در ادامه با اشاره به اینکه هر هفته ٢٠٠ نفر از خدمات کمیسیون پزشکی بهره‌مند می‌شود، ادامه داد: این افراد تعیین درصد جانبازی می‌شوند و تعدادی نیز از سایر استان‌ها ارجاع می‌شوند. در رابطه با درمان نیز ۵۶ هزار نفر از ایثارگران مشمول بیمه پایه و ١۴٠ هزار نفر مشمول بیمه تکمیلی هستند.

پروژه مسکن ایثارگران

وی تصریح کرد: برای تحقق قراردادی که بنیاد با بیمه و بیمه با مراکز درمانی دارد، لازم است تأمین اعتبار شود، اما به دلیل شرایط خاص کشورمان، وضعیت تأمین اعتبار خوب نیست و این موضوع همه کشور را تحت تأثیر قرار داده است، بنابراین این بدهکاری از جهت تأمین اعتبار نشدن است و بنیاد شهید پیگیری‌های جدی داشته و دارد.

وی درباره پروژه مسکن ایثارگران نیز بیان کرد: این پروژه که شامل ۵ هزار مسکن است، از طرف دولت کلنگ‌زنی شده و در حال ساخت است و در این راستا وام مسکن تکمیلی نیز برعهده دولت است که از نظر پرداخت وام مشکلی نداریم و در حال حاضر این تسهیلات به جانبازان زیر ۲۵ درصد اختصاص می‌یابد که در سال جاری مبلغ آن ۱۳۰ میلیون تومان بود.

فرهنگ اعلام شهدا

نصیری با اشاره به اقدامات فرهنگی بنیاد شهید گفت: در این حوزه تدوین و انتشار «فرهنگ اعلام شهدا» که اطلاعات ۲۳ هزار شهید استان تهران در آن‌ها گردآوری شده است در سه مجلد در سال جاری منتشر شد.

مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ درباره وضعیت اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: موظفیم در این زمینه نیز براساس قانون عمل کنیم، به این معنی که ۲۵ درصد از آمار استخدامی‌ها و شاغلان به فرزندان شاهد و ایثارگر اختصاص می‌یابد و کسانی که مشمول این قانون نمی‌شوند، براساس ضوابط می‌توانیم از محل منابع به آن‌ها تسهیلات ارائه کنیم تا در راستای کارآفرینی خود به کار گیرند.

انتهای پیام

captcha