ورود نیروهای دولت مستعفی یمن به شهر عدن
کد خبر: 3838352
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

ورود نیروهای دولت مستعفی یمن به شهر عدن

گروه بین‌الملل ــ دولت مستعفی یمن امروز، 6 شهریورماه، از ورود نیروهای خود به شهر عدن، که از 10 آگوست تحت تسلط جدایی‌طلبان جنوب قرار گرفته‌ است، خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «القدس العربی»، معمر الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن، در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: «نیروهای ارتش و دستگاه‌های امنیتی در حال رسیدن به شهر عدن، پایتخت موقت یمن هستند و مدیریت آن را در دست خواهند گرفت.»
 
وی افزود: «نیروهای ما تسلط بر فرودگاه یمن را از دست جدایی‌طلبان جنوب خارج خواهند کرد.»
 
مردم شهر عدن از درگیری‌های مجدد در این شهر و حمله نیروهای دولت مستعفی یمن به مناطق شرقی این شهر و همچنین افزایش آتش توپخانه‌ای علیه جدایی‌طلبان جنوب یمن خبر داده‌اند.
 
به گفته منابع محلی، درگیری‌های خشونت‌بار در منطقه «خور مکسر» ادامه دارد و نیروهای دولت منصورهادی در مسیر رسیدن به فرودگاه عدن هستند. نیروهای دولت مستعفی یمن که از سوی دولت عربستان حمایت می‌شوند، پیش از رسیدن به نزدیکی عدن، بسیاری از روستاهای مجاور این شهر که به دست جدایی طلبان مورد حمایت امارات افتاده بود را بازپس گرفتند.
 
بنا به اعلام منابع محلی، نیروهای دولت مستعفی یمن در شرایطی که صفوف اعضای شورای انتقالی جنوب درحال فروپاشی است، آماده تسلط بر فرودگاه عدن هستند.
 
جدایی‌طلبان یمنی در ماه می سال 2017 شورای انتقال یمن جنوبی را ایجاد کردند. رهبر این جنبش «عیدروس الزبیدی»، والی ولایت عدن است که در تاریخ 27 آوریل 2017 برکنار شده بود.
 
درگیری‌ها میان نیروهای حکومتی و جدایی‌طلبان یمنی در 7 آگوست جاری در شهر عدن آغاز شد و نیروهای مسلح جدایی‌طلبان پایگاه‌های نظامی، ساختمان‌های ادارات دولتی و کاخ ریاست‌جمهوری «معاشیق» در عدن را تصرف کردند که در نتیجه درگیری‌ها 40 تن کشته و حدود 260 تن دیگر زخمی شدند.
 
انتهای پیام
captcha