تأخیر 48 ساعته برای تشکیل دولت سودان
کد خبر: 3838438
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

تأخیر 48 ساعته برای تشکیل دولت سودان

گروه بین‌الملل - نخست وزیر دولت انتقالی سودان با تأخیر 48 ساعته برای تشکیل دولت جدید، پس از توافق با ائتلاف «آزادی و تغییر» موافقت کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «القدس العربی»، «محمد ضیاءالدین» از رهبران ائتلاف آزادی و تغییر سودان گفت:‌ طی جلسه یک‌ساعته با «عبدالله حمدوک» نخست وزیر دولت انتقالی، به توافقات بسیاری برای تشکیل دولت جدید دست یافتیم.

وی افزود: در این جلسه علاوه بر توافق درباره اصول و معیارهای تشکیل دولت جدید، توافق شد که تشکیل این دولت 48 ساعت به تأخیر بیفتد.

ضیاءالدین ادامه داد:‌ نخست وزیر ضمن بررسی سابقه شخصی و کاری نامزدهای وزارتخانه‌ها، اعلام کرد که به زودی اسامی نامزدهای تصدی در پست وزارت به شورای رهبری سودان ارائه خواهد شد.

نخست وزیر دولت انتقالی سودان روز سه شنبه، 5 شهریورماه، فهرست نامزدهای ائتلاف آزادی و تغییر برای انتخاب در منصب وزارت را تحویل گرفت.

مراسم تحلیف عبدالله حمدوک به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی سودان، چهارشنبه گذشته انجام شد.

یادآور می‌شود، توافق سیاسی میان شورای نظامی انتقالی و گروه‌های ائتلاف آزادی و تغییر در خارطوم، شنبه، 26 مردادماه، با حضور مقاماتی از سایر کشورها امضا شد.

مردم سودان امیدوارند که این توافق، به کاهش تنش‌های این کشور که پس از برکناری عمر البشیر از قدرت (11 آوریل گذشته) به وجود آمده‌است، بینجامد.

انتهای پیام
captcha