واکنش حزب‌الله در برابر اقدامات اسرائیل قطعی است
کد خبر: 3838947
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
سیدحسن نصرالله:

واکنش حزب‌الله در برابر اقدامات اسرائیل قطعی است

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امشب خود ضمن تشکر از دیدگاه دولت لبنان و احزاب و مردم این کشور در مقابله با اسرائیل، تأکید کرد: همه مقامات، احزاب و مردم لبنان در مقابله با اسرائیل متحدند و واکنش حزب‌الله در برابر اسرائیل قطعی است.

به گزارش ایکنا  به نقل از المنار؛ سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، امشب شنبه، 9 شهریورماه، در سخنرانی خود به مناسبت افتتاح مراسم عاشورا در مجمع سیدالشهداء در منطقه الرویس تصریح کرد: همه مردم و مقامات لبنان اتفاق نظر دارند که آنچه اخیراً در این کشور رخ داده تجاوزی از سوی اسرائیل است.

وی افزود: لبنان از یکشنبه پیش تاکنون وارد مرحله جدیدی شده و دشمن نیز در حالت آماده‌باش است.

دبیرکل حزب‌الله اظهار کرد: از مواضع رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان، نخست‌وزیر و دیگر مقامات لبنان در حمایت از مقاومت تشکر می‌کنیم. این وحدت مواضع باعث می‌شود که مردم به مقاومت تشویق شوند.

سیدحسن در ادامه با اشاره به حملات پهپادی اخیر اسرائیل به بیروت گفت: انهدام پهپادهای اسرائیل حق ماست و واکنش در برابر حملات اسرائیل از بیروت انجام خواهد شد و ممکن است از مزارع «شبعا» یا هر جای دیگری باشد. اسرائیل در عمل به دنبال دشمنی با عراق، سوریه و لبنان است.

نصرالله همچنین تأکید کرد: رژیم صهیونیستی باید بداند که آسمان لبنان به رویش باز نیست و مقاومت در هر زمان، مکان و شرایط مناسب پهپادهای اسرائیلی را هدف قرار خواهد داد. اسرائیل باید بهای تجاوزهایش را بپردازد و هیچ تهدیدی نمی‌تواند مانع پاسخ از سوی مقاومت شود.

وی افزود: پیش‌گویی‌ها بی‌اساس‌اند و نتیجه را آن‌هایی مشخص می‌کنند که در میدان جنگ هستند و وظایف خود را می‌دانند و این کار تنها به دعای شما در جهت پیروزی مقاومت و نابودی دشمن نیاز دارد.

دبیرکل حزب‌الله گفت: نتانیاهو مدعی است که کارخانه‌های تولید موشک نقطه‌زن ما را با موشک‌های خود هدف قرار داده، در حالی که مقاومت کارخانه تولید موشک نقطه‌زن ندارد. نتانیاهو به دنبال بهانه برای راه انداختن جنگ در لبنان است.

وی ادامه داد: درباره حملات پهپادی اخیر اسرائیل به لبنان، یک فرضیه این است که مأموریت پهپادهای اسرائیلی کار گذاشتن بسته‌های انفجاری و انفجار آن بوده است. اگر پاسخ رژیم صهیونیستی داده نشود، زمینه برای انجام عملیات ترور در لبنان همانند عراق فراهم می‌شود.

وی در پایان گفت: واکنش حزب الله به تجاوزات و اقدامات اخیر اسرائیل قطعی است. ما موشک نقطه‌زن به تعداد کافی داریم، اما کارخانه تولید آن را نداریم و نتانیاهو به جامعه بین‌الملل دروغ می‌گوید. دلیلی برای توضیح و روشنگری درباره پاسخ مقاومت وجود ندارد و روش پاسخگویی ما را تعداد اندکی می‌دانند. مهم این است که دشمن بفهمد لبنان جای تسامح نیست.

یادآور می‌شود، دو فروند پهپاد رژیم صهیونیستی یکشنبه گذشته، با نقض حریم هوایی لبنان، در جنوب بیروت در منطقه ضاحیه سقوط کردند. پهپاد اول هیچ گونه خسارتی به همراه نداشت، پهپاد دوم که مجهز به بمب بود به بخشی از ساختمان رسانه‌ای حزب‌الله خساراتی وارد کرد.

پس از تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی با پهپادهای انتحاری به لبنان سیدحسن نصرالله، دبیرکل این حزب، در واکنش به این تجاوز اعلام کرد: تجاوز صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند و زمانی‌ که اسرائیل، لبنان را بمباران می‌کرد به پایان رسیده و امروز لبنان در امنیت به سر می‌برد.

از سوی دیگر، تارنمای شبکه خبری «راشاتودی» اعلام کرد: در ادامه تحولات امنیتی فلسطین اشغالی، پلیس رژیم صهیونیستی محدودیت‌هایی را بر حرکت خودروهای غیرنظامی در مرز با لبنان اعمال کرده است و فقط خودروهای نظامی معین اجازه عبور و مرور در این نقاط را دارند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha