شورای توسعه عهده‌دار عواقب حضور اعضای غیرقانونی در مجمع مشورتی باشد
کد خبر: 3839037
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
رحیم قربانی در بیانیه‌ای اعلام کرد:

شورای توسعه عهده‌دار عواقب حضور اعضای غیرقانونی در مجمع مشورتی باشد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به بیانیه متقن و شفاف دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره یکسره کردن ادغام اتحادیه‌های قرآنی ـ مردمی، بیانیه‌ای را منتشر و موردی را متذکر شد.

ارسالی//شورای توسعه عهده‌دار عواقب حضور اعضای غیرقانونی مجمع مشورتی باشد

به گزارش ایکنا؛ در یکصد‌وسومین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی که امروز، دهم شهریورماه برگزار می‌شود، در کنار حضور نماینده اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور، دعوت و حضور نماینده اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور را نیز شاهد هستیم، با توجه به اینکه در بیانیه رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی تنها اتحادیه رسمی، اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت و کشور معرفی شده است. در این راستا اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور بیانه‌ای صادر کرد. متن بیانیه بدین شرح است؛
«بسم الله الرحمن الرحیم
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
با وجود بیانیه متقن و شفاف دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره یکسره کردن ادغام اتحادیه‌های قرآنی ـ مردمی، دعوت از مدیرعامل اتحادیه غیرقانونی تشکل‌های قرآن و عترت و ‌نمایندگان آن اتحادیه به جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه قرآنی، موجب تعجب و حیرت شد و باز نشان داد عامل اصلی عدم کارایی شورای توسعه و ناتوانی و ناهماهنگی پیگیری امور قرآنی کشور توسط این شورا، به خود شورای توسعه و به ویژه دبیر شورای توسعه قرآنی برمی‌گردد که به نظر می‌رسد منافع دبیر شورای توسعه و مؤسسات قرآنی مربوط به خود، به اعضا و اتحادیه غیرقانونی تشکل‌های قرآن و عترت کشور بستگی دارد.

لذا اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن وعترت کشور و اتحادیه‌های استانی آن به عنوان تنها اتحادیه قانونی، به شورای توسعه قرآنی و به ویژه دبیر آن هشدار و اخطار می‌دهد که مدافع بیانیه‌ها و قوانین و مصوبات شورای توسعه قرآنی باشند و اگر در این خصوص شورای توسعه قرآنی، ناتوان است ـ که بارها این موضوع به اثبات رسیده است ـ راه را برای حضور دلسوزان واقعی قرآن و عترت کشور باز کند.

به هر حال عواقب حضور اعضای غیر قانونی در جلسه امروز، 10 شهریورماه، مجمع مشورتی متوجه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای توسعه قرآنی خواهد بود.
اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور»
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha