سوگواره تعزیه زرندیه برگزار می‌شود
کد خبر: 3839054
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

سوگواره تعزیه زرندیه برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه از برگزاری پنجمین سوگواره تعزیه شهرستان در ابتدای آبان‌ماه سال‌ جاری خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه عصر روز گذشته، 9 شهریورماه در نشست مجمع عمومی انجمن تعزیه این شهرستان که در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، از برگزاری پنجمین سوگواره تعزیه شهرستان در ابتدای آبان‌ماه سال‌ جاری خبر داد.

وی ضمن اشاره به برگزاری این سوگواره افزود: در نظر است در این دوره از سوگواره از داوران صاحب‌نام و تعزیه‌دان که می‌توانند در پیشرفت و ارتقای سطح کیفی هنر تعزیه مؤثر واقع شوند، استفاده شود. وی برگزاری چهار دوره سوگواره تعزیه در شهرستان، اجرای گروه منتخب انجمن تعزیه به مناسبت‌های مختلف و باز‌سازی واقعه غدیر را گوشه‌ای از ثمرات تشکیل انجمن تعزیه در این شهرستان بیان کرد.

رئیس اداره ارشاد زرندیه اتحاد و همدلی را یکی از شاخصه‌های مهم پیشرفت و موفقیت در هر جامعه، صنف و یا قشر عنوان کرد و در ادامه راز موفقیت و حرکت رو به جلوی هنر فاخر تعزیه در شهرستان زرندیه را همین همدلی و اتحاد میان هنرمندان تعزیه دانست.

وی با اشاره به بعضی از مشکلات و معضلات موجود در تعزیه و همچنین شرایط حساس موجود فرهنگی که دشمنان قسم خورده سعی در از بین بردن مبانی دین مبین اسلام و مذهب شیعه دارند، جلوگیری و مبارزه با وهن، خرافات و تحریف در عزاداری‌ها به‌ویژه تعزیه را ضروری دانسته و افزود: هوشیاری، تیزهوشی، مطالعه و به روز بودن از لازمه‌های یک هنرمند دینی، ارزشی و انقلابی است.

جوانمرد ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب سعی در کم اهمیت جلوه دادن عزادری‌ها و گاهاً به سخره گرفتن مراسم عزاداری و غیره دارند که کم‌توجهی و غفلت بعضی به این موضوع دامن می‌زند. دقت، مطالعه وقایع تاریخی و بهرمندی از محضر علما و روحانیان می‌تواند تا حد زیادی در راستای رفع این معضلات مفید واقع شود.

یادآور می‌شود، در پایان این جلسه از زحمات ابوالقاسم کاظمی که به مدت دو سال ریاست انجمن تعزیه شهرستان زرندیه را بر عهده داشت تقدیر و تا برگزاری انتخابات جدید هیئت رئیسه، علی اکبر حسین‌خانی عهده‌دار این مسئولیت شد.

انتهای پیام

captcha