تدابیر دولت افغانستان برای تأمین امنیت عزاداران حسینی
کد خبر: 3839342
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

تدابیر دولت افغانستان برای تأمین امنیت عزاداران حسینی

گروه بین‌الملل ــ سخنگوی وزارت کشور افغانستان اظهار کرد: پلیس با هماهنگی و همکاری وزارت دفاع و بخش اطلاعات جمهوری اسلامی افغانستان تدابیر ویژه‌ای را برای تأمین امنیت عزاداران حسینی در حسینیه‌ها و تکایا در نظر گرفته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «صدای افغان»، نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور دولت افغانستان گفت: این وزارتخانه از عزاداران حسینی خواسته است که در صورت مشاهده فعالیت افراد مشکوک، به سرعت پلیس را در جریان قرار دهند و با نیروهای امنیتی در این رابطه همکاری کنند.

احمد سامع برات‌خیل، یکی از خبرنگاران استان بلخ نیز در این باره اظهار کرد: شرایط امنیتی در حال حاضر، دوران بسیار حساسی را سپری می‌کند و چنین وضعیتی نیازمند هشیاری مردم و تعهد نیروهای امنیتی است.

وی گفت: مسئولان امنیتی باید به نیروهای پلیس دستور بدهند که با هشیاری کامل امنیت عزاداران حسینی را تأمین کنند و در کنار مردم بایستند.

در همین راستا فریبا هاشمی، کارشناس مسائل اجتماعی نیز بیان کرد: جوانان باید از ماه محرم،‌ ایثار،‌ صداقت و شهادت را بیاموزند و این رویه را سرمشق زندگی خود قرار دهند. واقعه عاشورا و ماه محرم ابعاد عبادی و تربیتی بسیار دارد. مردم در چنین ایامی از گناه و غفلت خود ابراز پشیمانی می‌کنند و به توبه روی می‌آورند.

وی افزود: هدف عاشورا جلوگیری از انحراف دین و اصلاح جامعه بوده است؛ اگر پایه‌های دین خود را محکم نکنیم و با استفاده از اسلام حقیقی درصدد اصلاح جامعه نباشیم، در حقیقت به امام حسین و شهدای کربلا خیانت کرده‌ایم.

هاشمی، مطالعه دقیق واقعه عاشورا را به جوانان مسلمان توصیه کرد و افزود: مکتب حسینی بزرگ‌ترین درس را برای بشر دارد که می‌توان با الگوگیری از آن، پیروان حسین و یزید را از هم تشخیص داد. امنیت مراسم عزادارای در تکیه‌ها و مساجد یکی از معضلات بزرگ ملت افغانستان است؛ مردم از دولتمردان برای تأمین امنیت ناامید شده‌اند.

انتهای پیام

captcha