ممنوعیت تظاهرات بوداییان افراطی سریلانکا علیه مراسم شیعیان در محرم
کد خبر: 3839484
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸

ممنوعیت تظاهرات بوداییان افراطی سریلانکا علیه مراسم شیعیان در محرم

گروه بین‌الملل ــ دادگاهی در سریلانکا، تظاهرات دو سازمان افراط‌گرای بودایی علیه گردهمایی و مراسم عزاداری یک گروه شیعه در پایتخت این کشور را ممنوع کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از نیوایج، «روان گوناسکارا» سخنگوی پلیس کلمبو اعلام کرد که دادگاهی در این شهر با صدور حکمی، تظاهرات دو گروه از راهبان بودایی که قصد داشتند اجتماع گروه شیعیان بوهره داودی کلمبو را بر هم بزنند ممنوع اعلام کرد.
 
گوناسکارا گفت: پلیس، اطلاعاتی درباره برنامه‌ریزی این دو گروه بودایی برای بر هم زدن این گردهمایی به دست آورده است.
 
تخمین زده می‌شود، 25 هزار پیرو این گروه شیعی از 40 کشور جهان در این گردهمایی سالانه که از روز شنبه آغاز شده و تا روز عاشورا ادامه خواهد داشت شرکت کرده‌اند. «مفضل سیف الدین» رهبر جامعه بوهره داودی روز چهارشنبه گذشته وارد کلمبو شد تا برای پیروان خود سخنرانی و با مقامات سریلانکا دیدار کند.
 
درپی حملات تروریستی اردیبهشت ماه امسال در سریلانکا،‌ حملات و خشونت‌ها علیه مسلمانان در این کشور جنوب آسیا تشدید شده است. 
 
در حملات خونین کلمبو در روز اول اردیبهشت،‌ 258 نفر کشته و 500 نفر زخمی شدند. پس از این حملات 4 ماه در این کشور حالت فوق العاده برقرار بود که چند روز قبل لغو و حالت عادی اعلام شد.

اکثریت جمعیت سریلانکا پیرو دین بودایی هستند و مسلمانان 10 درصد از جمعیت 21 میلیونی آن را تشکیل می‌دهند. حدود 25 هزار نفر از شیعیان بوهره در این کشور زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha