کشته شدن 16 نفر در انفجار کابل
کد خبر: 3839609
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

کشته شدن 16 نفر در انفجار کابل

گروه بین‌الملل ــ در اثر انفجار شب گذشته در کابل،‌ پایتخت افغانستان که طالبان مسئولیت آن را برعهده گرفت، 16 نفر کشته و 119 نفر مجروح شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان، این حمله بعد از آن که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اعلام کرد که ایالات متحده با گروه طالبان به توافق رسیده است روی داد.

وزارت کشور افغانستان تأیید کرد که این انفجار در نزدیکی «منطقه سبز»، مجتمع بزرگی در شرق کابل که دیپلمات‌ها و کارکنان سازمان‌های خارجی از آن استفاده می‌کردند، اتفاق افتاده است. این حمله شب گذشته، 11 شهریور (3 سپتامبر) روی داده است و هدف از انجام آن،‌ کشتن شهروندان خارجی بوده است.

نصرت رحیمی، سخنگوی این وزارتخانه تأیید کرد که حادثه شب گذشته ناشی از انفجار یک تراکتور بمب‌گذاری شده بود که ساعت 21:45 روی داد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که لرزش انفجار شدید بوده و شیشه‌های ساختمان‌ها و خانه‌ها تا چندین کیلومتر دورتر را لرزانده است.

یادآور می‌شود، همزمان با مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر، خشونت‌ در این کشور رو به افزایش بوده است.

طالبان روز شنبه سعی کردند شهر کندز(قندوز) در شمال افغانستان را بگیرند و روز یکشنبه نیز عملیاتی علیه شهر پلخمری، مرکز استان بغلان انجام دادند.

انتهای پیام

captcha