نحوه استفاده والدین از مستمری بیمه شده تأمین اجتماعی
کد خبر: 3839691
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
دانستنی‌های تأمین اجتماعی/

نحوه استفاده والدین از مستمری بیمه شده تأمین اجتماعی

گروه سلامت ــ قائم مقام سازمان تأمین اجتماعی، در ادامه تبیین دانستنی‌های تأمین اجتماعی به تشریح نحوه استفاده والدین افراد بیمه‌شده از مستمری و مبنای حسابرسی از دفاتر شرکت‌های حقوقی بخش خصوصی پرداخت.

نحوه استفاده والدین از مستمری بیمه شده تأمین اجتماعی/ مبنای حسابرسی از دفاتر شرکت‌های خصوصیبه گزارش ایکنا، محمدحسن‌ زدا، قائم‌مقام سازمان تأمین اجتماعی، با انتشار دو پست ویدیویی در صفحه شخصی اینستاگرام خود، به تشریح نحوه استفاده والدین افراد بیمه‌شده از مستمری و مبنای حسابرسی از دفاتر شرکت‌های حقوقی بخش خصوصی پرداخت.

زدا تصریح کرد: والدینی که در زمان حیات بیمه شده اصلی تحت کفالت فرزند قرار بگیرند به شزطی که سن پدر بالای ۶۰ و مادر بالای ۵۵ سال باشد و از تمکن مالی برخوردار نباشند، پس از فوت فرد بیمه شده اصلی، حقوق مستمری به این افراد تعلق می‌گیرد.

وی گفت: تمام افرادی که به هر طریقی در زمان حیات تحت خود، تحت کفالت بیمه شده اصلی باشند مانند پدر، مادر، همسر و فرزند، پس از مرگ بیمه شده اصلی، حقوق مستمری به نسبت سهام بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

مبنای حسابرسی از دفاتر شرکت‌های حقوقی بخش خصوصی

قائم مقام سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: برای رونق تولید و کمک به تولید بیشتر در کشور، سازمان تأمین اجتماعی در ستاد اقتصاد مقاومتی این قول را داد که اگر قرار باشد حسابرس‌‎های سازمان به دفاتر شرکت‌ها و شخصیت‌های حقوقی مراجعه کنند، فقط سال آخر آن‌ها را مورد رسیدگی قرار داده و بررسی کنند.

وی بیان کرد: این موضوع فقط شخصیت‌های حقوقی بخش خصوصی را شامل شده و بخش عمومی غیر دولتی و دولتی‌ها مشمول این موضوع نمی‌شود.

زدا گفت: ما به این موضوع متعهد هستیم که حسابرس‌های سازمان تأمین اجتماعی در مراجعه به شخصیت‌های حقوقی بخش خصوصی فقط سال آخر فعالیت این افراد را مورد رسیدگی قرار دهند، علی رغم اینکه ماده چهل و هفت قانون تأمین اجتماعی دست این سازمان را باز گذاشته و هیچ زمان مشخصی را برای حسابرسی تعیین نکرده است.

انتهای پیام
captcha