بررسی شاخص‌های توسعه فرهنگ قرآنی در جلسه شورای توسعه
کد خبر: 3839740
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴

بررسی شاخص‌های توسعه فرهنگ قرآنی در جلسه شورای توسعه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ چهل و ششمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی طی روزهای آینده برگزار می‌شود تا سه موضوع از جمله شاخص‌های توسعه فرهنگ قرآنی مورد بررسی قرار بگیرد.

رد نشود /////// بررسی شاخص‌های توسعه فرهنگ قرآنی در جلسه شورای توسعه

به گزارش ایکنا؛ چهل و ششمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی روز 26 شهریورماه به منظور بررسی سه دستور و چندین پیش از دستور با حضور اعضای این شورا برگزار می‌شود.

بر همین اساس اولین دستور این جلسه، ارائه و بررسی پیش‌نویش شاخص‌های توسعه فرهنگ قرآنی است. این شاخص‌ها طی سال‌های گذشته در جلسات شورایاری توسعه فرهنگ قرآنی ارائه شده اما در آن زمان به دلیل تصویب نشدن اسناد کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار نگرفت و به بعد از تصویب اسناد موکول شد.

دومین دستور جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ارائه گزارش یکساله کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم است. بر اساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، هر سند پس از ابلاغ باید گزارش سالانه خود را به صحن شورا بیاورد. با توجه به گذشت یک سال از تصویب سند تبلیغی و ترویجی، گزارش فعالیت یکساله این سند از سوی کمیسیون ارائه خواهد شد.

ارائه پیشنهادهای ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم یکی دیگر از دستورجلسات این جلسه خواهد بود. پس از اینکه مسئولیت ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفت،‌ این سازمان ملاحظاتی در مورد برخی موارد دارد که مقرر شده است در جلسه اخیر شورای توسعه مورد بررسی قرار بگیرد.

بر اساس گزارش ایکنا در این جلسه، پیش‌دستورهایی همچون بررسی عضویت کمیته امداد امام خمینی(ره) در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یادآور می‌شود، این دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 98 است که بر اساس برنامه باید در تیرماه برگزار می‌شد، اما بعد از چندین نوبت تعویق، زمان برگزاری آن به 12 شهریورماه موکول شد که در این تاریخ نیز بنا به دلایلی جلسه شورای توسعه برگزار نشد، تا اینکه زمان نهایی برگزاری این جلسه روز 26 شهریورماه اعلام شد.

انتهای پیام 

captcha