جلسه نقد و بررسی کتاب «ایمان و مقاومت» در لندن برگزار می‌شود
کد خبر: 3839841
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

جلسه نقد و بررسی کتاب «ایمان و مقاومت» در لندن برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل ــ جلسه نقد و بررسی کتابی با موضوع جریان مقاومت اسلامی در لبنان و خاورمیانه، اواخر ماه جاری میلادی در لندن برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن، نشست نقد و بررسی کتاب «ایمان و مقاومت: سیاست عشق و مبارزه در لبنان»،  روز پنجشنبه، 26 سپتامبر (4 مهر) در محل کتابخانه کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن برگزار می‌شود. 

در این جلسه، سارا مروسک (Sara Marusek) نویسنده این کتاب، ظهور جریان‌های فعال در لبنان و خاورمیانه را بررسی و آن را با جریان‌های انقلابی دینی در آمریکای لاتین و جنوب آفریقا مقایسه می‌کند و درباره تحول اجتماعی و سیاسی نهضت‌های اسلامی سخن می‌گوید.

مروسک با استفاده از دو سال و نیم تجربه میدانی خود در لبنان تصویری از چگونگی زندگی روزمره جریان مقاومت ارائه می‌دهد و به پیگیری باورها و فعالیت‌های نهادهای خیریه منتسب به حزب الله و نهضت مقاومت اسلامی می‌پردازد.

سارا مروسک، محقق دانشگاه لیدز انگلیس و همچنین محقق ارشد دانشگاه ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است. تحقیقات وی عمدتاً در زمینه استعمارستیزی، جریان‌های فعال اسلامی، اسلام‌هراسی و فلسطین است.

انتهای پیام
captcha