شرح جایگاه مسیح(ع) در قرآن در دانشگاه کاتولیک فیلیپین + عکس
کد خبر: 3839863
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱

شرح جایگاه مسیح(ع) در قرآن در دانشگاه کاتولیک فیلیپین + عکس

گروه بین‌الملل ــ جایگاه حضرت مسیح(ع) در قرآن طی نمایشگاه خوشنویسی و صنایع دستی ایران در مجتمع آموزشی و دانشگاه کاتولیک «سنت پل» فیلیپین تبیین شد.

به گزارش ایکنا از فیلیپین؛ در این کارگاه و نمایشگاه خوشنویسی که دیروز، 11 شهریورماه به همت رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین و انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل در دانشگاه سنت پل برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان و راهنمایی این دانشگاه برگزار شد، 50 نفر از دانش‌آموزان شرکت کردند.

در ابتدای نمایشگاه خواهر «ترسیتا آگانا»(Sr. Teresita Agana)، معاون آموزشی و رئیس مراکز آموزشی پایه این دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از این برنامه و تشکر از سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در مانیل به خاطر برگزاری این نمایشگاه گفت: ما بسیار خوشحالیم که امروز با برگزاری کارگاه و نمایشگاه خوشنویسی با هنر کشور ایران آشنا می‌شویم، همانگونه که می‌دانید ایران دارای قدمت و سابقه تاریخی زیادی است و ما برای نخستین‌بار است که با فرهنگ و آداب رسوم این مردم از نزدیک آشنا می‌شویم.

 ایران؛ کشوری هفت هزار ساله

در ادامه محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در مانیل ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه درباره تاریخ ایران اسلامی گفت: ایران کشوری است دارای قدمت هفت هزار ساله و دین ما اسلام است.

وی افزود: ایران در طول این هفت هزار سال آغازکننده هیچ جنگی نبوده است و فرهنگ غنی اقوامی که در ایران زندگی می‌کنند، همیشه صلح و دوستی را به جهانیان هدیده داده است.

شرح جایگاه مسیح(ع) در قرآن در دانشگاه کاتولیک فیلیپین + عکس

رایزن فرهنگی کشورمان در مانیل در ادامه با اشاره به جایگاه حضرت مریم(س) و حضرت عیسی(ع) در اسلام و نزد مسلمانان تصریح کرد: در قرآن سوره‌ای به نام حضرت مریم(س) نام‌گذاری شده است و ما شیعیان معتقدیم که حضرت عیسی(ع) با امام دوازدهم شیعیان حضرت مهدی(عج) برای گستراندن عدل و استقرار حکومت الهی در زمین ظهور خواهد کرد. وی در ادامه در خصوص تاریخ هنر در ایران برای دانش‌آموزان سخنانی را ایراد کرد.

 تندیس تقوی، مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل به عنوان سخنران بعدی، سخنان خود را با آیه‌ 13 سوره حجرات «إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم: همانا گرامی‌ترین شما در نزد خدا با تقواترین شماست» از قرآن آغاز کرد و گفت: پیش از حضور اسلام در ایران ‌خطوط میخی، پهلوی و اوستایی رواج داشت و در کشورهای اسلامی، در طول چهارده قرن خوشنویسان بنام از تمدن‌های ایران، هند و عثمانی بودند و ایرانیان خوش ذوق و زیبایی‌شناس به تدریج طی قرون نهم تا یازدهم یعنی اوج درخشش هنر خوشنویسی که از شاخص‌ترین هنرها در پهنه کشورهای اسلامی است، از تلفیق دو خط، در نهایت قدرت، زیبایی و ظرافت خط نستعلیق را ابداع کردند که عروس خطوط اسلامی نامیده می‌شود.

خوشنویسی؛ نماد هویت ایرانی

وی افزود: تاکنون این هنر به همت متولیان فرهیخته و دلسوز انجمن خوشنویسان ایران مرزهای جهانی را درنوردیده و نماد هویت ایرانی است .همچنین خوشنویسی در قالب اشعار شعرای بنام و مشهور ایرانی و مفاهیم ارزشمند قرآنی چشم و دل مخاطبان هنردوست را درگوشه گوشه دنیا می‌نوازد.

تندیس تقوی همچنین ضمن معرفی ابزار خوشنویسی، کارکرد هر یک از این ابزارها را برای دانش‌آموزان تشریح کرد، در ادامه نیز دانش‌آموزان بصورت عملی با خوشنویسی فارسی آشنا شدند.

شرح جایگاه مسیح(ع) در قرآن در دانشگاه کاتولیک فیلیپین + عکستقدیرنامه دانشگاه «سنت پل» فیلیپین در دستان محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در این کشور و تندیس تقوی، مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل

در این کارگاه که هنر‌آموزان انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل نیز حاضر بودند، دانش‌آموزان شور و اشتیاق خاصی داشتند و در پایان برنامه خانم سارِناز (Ms. Diana Sarenas)  مدیر اجرایی مدارس سنت پل ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی گفت: ما قبل از این برنامه در درس تاریخ، بخشی از دوران تمدن بین النهرین را برای شما تدریس می‌کردیم؛ اما امروز با بخش وسیعی از تاریخ تمدن کهن ایران باستان آشنا شدیم، از سفارت جمهوری اسلامی ایران برای اینکه امروز این برنامه را برای این دانشگاه اجرا کرد، تشکر و قدردانی می‌کنیم .

همچنین دانشگاه سنت پل با اهدای لوح تقدیر از محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین و تندیس تقوی، مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل قدردانی کرد و با توجه به موفقیت این برنامه مقرر شد دو برنامه مشابه در دیگر شعبات این دانشگاه برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار شود.

گفتنی است؛ دانشگاه کاتولیکی سنت پل  که مرکز آن در منطقه «پاسیک» مانیل بزرگ است، سه شعبه دانشگاهی در مناطق مانیل و کیزون سیتی (از مناطق مختلف شهر بزرگ مانیل) و 40 مدرسه در مقاطع مختلف در کشور فیلیپین دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha