رویترز: عربستان نیروهای خود را در جنوب یمن افزایش داد
کد خبر: 3839888
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲

رویترز: عربستان نیروهای خود را در جنوب یمن افزایش داد

گروه بین‌الملل ــ در پی افزایش تنش‌ها میان نیروهای شورای انتقالی مورد حمایت امارات با نیروهای دولت رئیس جمهور مستعفی یمن، عربستان سعودی طی روزهای گذشته تعداد نیروها و تجهیزات نظامی خود در جنوب یمن را افزایش داده است.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: عربستان در تازه‌ترین اقدام خود در جنگ یمن، نیروهای بیشتری را به جنوب این کشور اعزام کرده است.

به گزارش رویترز، جنگ در جنوب یمن طی هفته‌های اخیر جبهه جدیدی را ایجاد کرده و مرکز این جنگ در عدن بوده که طی آن نیروهای جدایی طلب جنوب با نیروهای دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن به مقابله پرداختند.

سعودی‌ها طی روزهای اخیر نیروی نظامی و خودروهای زرهی را وارد استان نفت خیز شبوه کرده‌اند جایی که نیروهای شورای انتقالی جنوب در حال مبارزه با نیروهای عبد ربه منصور هادی برای کنترل آن هستند.

هر دو طرفی که در استان شبوه در حال نبرد هستند بخشی از ائتلاف عربستان و امارات در جنگ یمن هستند که از سال 2015 و برای تجاوز به یمن تشکیل شد.

اما جدایی طلبان جنوب به دنبال تشکیل دولت یمن جنوبی بوده و در اوایل ماه میلادی گذشته کنترل استان عدن را در دست گرفته و نیروهای عبد ربه منصور هادی را به بیرون راندند.

از آن زمان این نیروها نبرد خود را به نزدیکی استان‌های ابیان و شبوه توسعه داده و بارها با نیروهای منصور هادی جنگیده‌اند.

عربستان اقدام به تقویت مواضع خود در شبوه و عدن کرده و ریاض خواستار حل بحران پیش آمده و تمرکز بر مبارزه با انصارالله است که طی ماه‌های گذشته حملات موشکی و پهپادی خود به شهرهای مختلف عربستان سعودی را افزایش داده است.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی روز دوشنبه گفت که نیروهای سعودی وارد شبوه شده و همکاری با نیروهای دولت محلی برای کاهش تنش‌ها و آتش بس را آغاز کردند.

بر اساس گفته المالکی، تمامی گروه‌ها به درخواست ائتلاف پاسخ مثبت داده‌اند.

انتهای پیام

captcha