نیاز ۸ میلیونی به آب شرب در ایام اربعین/ هر خوزستانی یک لیوان آب برای اربعین نذر کند
کد خبر: 3839937
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹

نیاز ۸ میلیونی به آب شرب در ایام اربعین/ هر خوزستانی یک لیوان آب برای اربعین نذر کند

گروه اجتماعی ـ مسئول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان با بیان اینکه مسئولان مواکب ما بعد از دهه محرم آمادگی دارند که آرام آرام مقدمات برپایی مواکب خود را در مرزهای شلمچه و چذابه فراهم کنند، گفت: مشکل اصلی ما در خدمت‌رسانی به زائران اربعین، آب معدنی است. اگر هر خوزستانی یک لیوان آب، برای اربعین نذر کند ما 5 میلیون آب معدنی برای زوار اربعین تأمین کرده‌ایم.

نگرانی اصلی ما در اربعین، آب شرب است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی، مسئول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: خوشبختانه نسبت به سال گذشته نشست‌ها و پیگیری‌های این کمیته زودتر آغاز شده و در حال حاضر مسئولان مواکب ما بعد از دهه محرم آمادگی دارند که آرام آرام مقدمات برپایی مواکب خود را در مرزهای شلمچه و چذابه فراهم کنند، مخصوصاً در چذابه برخی از مواکب ما با توجه به هوای گرم استان در حال ساخت و ساز هستند.

وی با بیان اینکه موضوع اصلی ما در اربعین مردم هستند، گفت: مواکب به اندازه توان، همت، تجربه وعلاقه خود در حال آماده‌سازی مقدمات کار هستند تا 5 صفر برای خدمت‌رسانی به زوار مستقر شوند و تا 25 صفر در چذابه و تا 30 صفر در شلمچه در خدمت زائرین اربعین باشند.

موسوی اعلام کرد: 60 موکب از استان ما در عراق؛ در شهرهای نجف، مسیر بین نجف تا کربلا، کربلا، کاظمین و سامرا مستقر خواهند شد. در شهر عماره اسکان روزانه 400 نفر و تغذیه 2 هزار نفر، ‌در کربلا 30 هزار اسکان و 50 هزار نفر تغذیه، در نجف 4 هزار اسکان و 15 هزار نفر تغذیه، در مسیر نجف تا کربلا 10هزار اسکان و 15 هزار نفر تغذیه، در شهر کاظمین 200 نفر اسکان و 1000 نفر تغذیه، در استان‌های مسیر، 100 هزار اسکان روزانه و 35 هزار نفر تغذیه پیش‌بینی شده است.

مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات ادامه داد: همچنین در شلمچه روزانه 100 هزار نفر اسکان و 200 هزار نفر تغذیه و در چذابه روزانه 80 هزار نفر اسکان و 180 هزار نفر تغذیه برای زوار اربعین حسینی تدارک دیده می‌شود.

به گفته مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین خوزستان، در شلمچه استان‌های معین شامل بوشهر، چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان هستند. از استان نیز شهرستان‌های باغملک، ایذه، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، ماهشهر و کارون، شهرهای معین آبادان و خرمشهر در شلمچه هستند.

موسوی ادامه داد: در چذابه نیز استان اصفهان و یزد، معین مواکب ما هستند. شهرستان‌های اهواز، دزفول، شوش، شوشتر، رامهرمز، باوی، حمیدیه، هویزه و سوسنگرد در مرز چذابه مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همایش‌های توجیهی و جلسات پیگیری و پشتیبانی با سازمان‌ها، دستگاه‌ها و خیرین در حال برگزاری است، گفت: درخواست ما از مردم و خیرین و متدینین هر شهر این است که مواکب مربوط به شهر خود را حمایت و پشتیبانی کنند، نذورات خود را به مواکب بدهند. چرا که مواکب ما شناسنامه‌دار هستند و مردم هر شهرستان می‌توانند نذورات خود را در اختیار این مواکب قرار دهند.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین خوزستان با بیان اینکه مشکل اصلی ما در خدمت‌رسانی به زائران اربعنی، آب معدنی است، تصریح کرد: اگر هر خوزستانی یک لیوان آب برای اربعین نذر کند ما 5 میلیون آب معدنی برای زوار اربعین تأمین کرده‌ایم. در ایام اربعین حداقل 6 میلیون بطری آب معدنی و حداکثر 8 میلیون نیاز مواکب ما است. از مردم خوزستان درخواست می‌کنیم در بحث آب یاری‌رسان مواکب باشند. نگرانی اصلی ما با توجه به گرمای هوا، آب شرب است.

موسوی در پایان درباره ساخت و ساز مواکب نیز گفت: با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین در حال حاضر 40 درصد مواکب ما مشغول ساخت و ساز در چذابه هستند. بعد از عاشورا این میزان به 50 درصد خواهد رسید. در سال آینده، درصورت آماده شدن زمین، ساخت و ساز در شلمچه نیز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

captcha