«شمع روشن» رادیو قرآن؛ حسینیه‌ای به وسعت ایران
کد خبر: 3840034
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

«شمع روشن» رادیو قرآن؛ حسینیه‌ای به وسعت ایران

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ تهیه‌کننده برنامه «شمع روشن» رادیو قرآن به تشریح بخش‌های مختلف این برنامه به ویژه بخش‌های حسینیه و تکیه پرداخت.

فاطمه رحمانی، تهیه‌کننده برنامه «شمع روشن» رادیو قرآن، که در ایام ماه محرم از این شبکه رادیویی پخش می‌شود، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، در رابطه با ویژگی‌های این برنامه اظهار کرد: این برنامه حالت حسینیه دارد و شامل بحث‌های مختلفی همچون کارشناسی و سخنرانی می‌شود.

رحمانی در ادامه با بیان اینکه در این برنامه از کلام بزرگان در مورد ماه محرم و عزاداری استفاده می‌کنیم، افزود: بخش حسینیه یکی از بخش‌های این برنامه است که مربوط به مداحی و سخنرانی است.

وی تصریح کرد: همچنین، بخش دیگری با عنوان تکیه از بخش‌های دیگر برنامه شمع روشن است که به معرفی مداحان قدیمی می‌پردازد. کارشناسی برنامه نیز در مورد آیاتی است که یاران امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در برخورد با سپاه دشمن از آن‌ها استفاده می‌کردند که حجت‌الاسلام والمسلمین زهیر اسلامی کارشناسی آن را برعهده دارد.

رحمانی ادامه داد: طی بخش دیگری در این برنامه هر شب با مراکز استان‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم و به معرفی سبک عزاداری، نذورات و ویژگی‌های مراسم ماه محرم در استان مورد نظر می‌پردازیم. همچنین، در این برنامه گزارشگر سطح شهر نیز به ارائه گزارش زنده از هیئت‌های عزاداری مختلف خواهد پرداخت.

این تهیه‌کننده رادیو قرآن با بیان اینکه علاوه بر این بخش‌ها، آیتم نمایش نیز برای این برنامه زنده رادیویی در نظر گرفته شده که مرتبط با ایام ماه محرم پخش خواهد شد، گفت: همچنین، بخش روایت نیز از بخش‌های دیگر برنامه است که خانم الله‌یاری می‌خوانند و روایتی از اتفاقات حادثه عظیم کربلاست.

یادآور می‌شود،‌ برنامه «شمع روشن» به تهیه‌کنندگی فاطمه رحمانی، گویندگی علی جباری کیان، هماهنگی وحید شاکری و نویسندگی آمنه نیک‌صفات از اول تا ۱۲ محرم‌الحرام، ساعت ۲۱:۰۵ تا ۲۳ به صورت زنده از رادیو قرآن به سمع شنوندگان می‌رسد.
انتهای پیام ‌

captcha