راه‌اندازی شبکه تلویزیونی کلیسای «متدیست» غنا
کد خبر: 3840171
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

راه‌اندازی شبکه تلویزیونی کلیسای «متدیست» غنا

گروه بین‌الملل ــ کلیسای «متدیست» غنا، به طور رسمی شبکه تلویزیونی خود را با نام تلویزیون وسلیان (Wesleyan TV) راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در غنا، پیش از این، کلیسا می‌بایست از شیوه‌هایی که گاهی ناکافی، دست و پاگیر و ریسک‌پذیر بود به اطلاع‌رسانی درباره فعالیت‌های خود می‌پرداخت و با افتتاح این شبکه روند اطلاع‌رسانی تسهیل شده است.

کشیش پاول کوبانا بوفو، رئیس هیئت کلیسای متدیست غنا، در مراسم افتتاحیه این تلویزیون در شهر «کوماسی» این کشور به خبرنگاران گفت: تلویزیون وسلیان منحصراً متعلق به کلیسای متدیست غنا بوده و این اعتقاد کلیسا است که امروزه تلویزیون وسیله‌ای برای رشد و توسعه جامعه به شمار می‌آید.

غَنا با نام رسمی جمهوری غنا کشوری در غرب قاره آفریقا است و پس از راه‌یابی بازرگانان اقوام جولا و هوسا در آغاز سده چهاردهم میلادی مردم غنا با اسلام آشنا شدند. اسلام نخستین دین آسمانی بود که به این سرزمین راه یافت.

کلیسای متدیست (Methodist) در سال ۱۷۳۸ میلادی منشعب از کلیسای پروتستان انگلستان به دست چارلز وزلی و جان وزلی بنا نهاده شد و در سال ۱۷۸۴ در شهر بالتیمور ایالت مریلند ایالات متحده به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

این کلیسا در قاره‌های مختلف جهان شعبه و پیرو دارد و بیشتر پیروان آن در بریتانیا، کانادا و ایالات متحده زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

captcha