نمایشگاه نقاشی «شور عاشورا» در نگارخانه گلستان
کد خبر: 3840255
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

نمایشگاه نقاشی «شور عاشورا» در نگارخانه گلستان

گروه هنر ــ نمایشگاهی از پرده‌های عاشورایی نقاشان مکتب قهوه‌خانه‌ای با عنوان «شور عاشورا» از ۱۶ تا ۲۸ شهریور در نگارخانه گلستان برپا می‌شود.

نمایشگاه نقاشی «شور عاشورا» در نگارخانه گلستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای گلستان؛ در این نمایشگاه، ۱۵ پرده نقاشی قهوه‌خانه‌ای با موضوع عاشورا و هنرنمایی دو تن از اساتید این مکتب؛ محدرضا حسینی و مهدی طالعی نیا به مناسبت ایام سوگواری محرم در معرض تماشای مخاطبان قرار می‌گیرد.
این نمایشگاه با هدف تکریم هنر و هنرمند ایرانی، هنر عاشورایی و همچنین تلاش برای رونق گرفتن این شیوه محجور مانده، برگزار می‌شود.
 
یادآور می‌شود؛ محمدرضا حسینی از شاگردان استاد عباس بلوکی‌فر از نقاشان بنام سبک قهوه‌خانه است و جزو معدود افرادی است که این روز‌ها به تدریس نقاشی قهوه خانه‌ای مشغول است؛ و مهدی طالعی‌نیا، جوانترین هنرمند این شیوه هنری است که تحصیلات دانشگاهی دارد.
 
نقاشی قهوه‌خانه‌ای را از نظر موضوع کلی می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: نقاشی‌های مذهبی و نقاشی‌های غیرمذهبی. نقاشی‌های مذهبی این شیوه، مجموعه‌ای از چهره‌های پیشوایان و بزرگان دین و مذهب، صحنه‌هایی از جنگ پیامبر اسلام(ص)، امیرالمومنین(ع) و وقایع کربلا را در بر می‌گیرد؛ و نقاشی‌های غیرمذهبی این شیوه، مجموعه‌ای بزرگ از داستان‌های رزمی و بزمی ایران را شامل می‌شود که حاوی رخداد‌های افسانه‌ای، حماسی، تاریخی و پرتره‌هایی از پادشاهان و قهرمانان شاهنامه و صحنه‌هایی از میدان‌های جنگ و عرصه‌های عشق ورزی و دلدادگی قهرمانان و بزم گاه‌های پادشاهان ایران است.
 
علاقه‌مندان به تماشا و بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده از ساعت ۹ تا ۱۹ به نگارخانه گلستان واقع در خیابان جانبازان غربی، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha