نوای لالایی مادران کاشمری در همایش شیرخوارگان حسینی
کد خبر: 3840402
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳

نوای لالایی مادران کاشمری در همایش شیرخوارگان حسینی

گروه شهرستان‎ها ــ همزمان با سراسر کشور و در اولین جمعه از ماه محرم، همایش «شیرخوارگان حسینی» در کاشمر، دومین شهر زیارتی خراسان رضوی برگزار و نوای لالایی طنین‌انداز شد.

نوای لالایی مادران کاشمری در همایش شیرخوارگان حسینی/جزئی‎ترین رفتارهای مادران در آینده فرزندان تاثیرگذار استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی در مراسم امسال نيز بقعه متبرکه سید حمزه(ع) و زیارتگاه شهید مدرس شاهد حضور شیرخوارگان حسینی بود که به عشق طفل شیرخوار دشت نینوا، با پوشاندن لباس‌های سبزرنگ و سربندهایی با عنوان «یا علی اصغر» و «یا سیدالشهدا» و مادران نيز همنوا با شيرخوارگان خود به یاد مظلومیت و غربت حضرت علی اصغر(ع) در حادثه عاشورا نوای لالایی رباب را سر دادند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نصیری، استاد حوزه و دانشگاه مشهد با بیان اینکه اگر به مادر «اُم» گفته می‎شود چون ریشه، پایه و اساس هر انسانی مادر فرد است، گفت: بیشترین نقش تربیتی بر روی انسان را مادر هر فرد دارد. پیامبر اسلام فرمودند: «بهشت زیرپای مادران است»، و هرکسی بهشتی شود از صدقه سر مادرش است.

وی ادامه داد: آقایان در تربیت و خانواده بیشتر وظیفه پشتیبانی و تهیه امکانات را برعهده دارند، آنکس که مستقیم به تربیت فرزند می‎پردازد و آینده وی را مدیریت می‎کند مادر است، هرچند برخی فکر می‎کنند، تربیت فرزند از 10 سالگی به بعد آغاز می‏‌شود اما در واقع از آن لحظه‎ای که نطفه در رحم مادر قرار و وجود اولیه فرزند شکل می‏‌گیرد تربیت آغاز شده است.

نصیری با بیان اینکه تمام حرکات و سکنات مادر و حتی غذایی که خورده می‌‏شود، برروی فرزند اثر مستقیم دارد، گفت: مادران باید به شدت مراقب رفتارهای خود باشند. جزئی‎ترین رفتارهای مادران در آینده فرزندان نیز تاثیرگذار است، تحقیقات نشان داده از ماه پنجم گوش‎های نوزاد می‎شوند، چشم‎ها می‎بیند و صداهایی که مادر می‎شنود نیز برروی نوزاد تاثیر مستقیم می‎گذارد.

این استاد حوزه و دانشگاه مشهد تصریح کرد: اسکلت بندی اصلی شخصیت فرزندان تا شش سالگلی شکل می‎گیرد، مادران باید از همان دوران بارداری تقوا و معرفت دینی را در خود تقویت کنند و جنینی را که در رحم دارند با این تقوا پرورش بدهند و این‌، یک تربیت دینی و اهل‌بیتی است.

وی با تاکید براینکه دغدغه مادر باید تربیت فرزند صالح و باخدا بوده و برای تحقق این هدف الهی تلاش کند، افزود: براساس آيات و روايات اسلامى، سرپرست خانواده، اعم از پدر و مادر نسبت به تربيت دينى فرزندان خود مسئوليت سنگينى دارند، چراکه فرزندان مهم‌ترین امانت الهی در دست انسان‌ها هستند.

انتهای پیام

captcha