بعد از 1400 سال امام حسین(ع) را مظلوم کردیم
کد خبر: 3840708
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
یادداشت وارده/

بعد از 1400 سال امام حسین(ع) را مظلوم کردیم

گروه سیاسی ــ در حالی که امام حسین(ع) برای حضور در کربلا اقدام به غربالگری می‌کند و برای پیمودن این راه پرعزت برترین‌ها را برای همراهی برمی‌گزیند، امروزه برای جلب طرفدار و اثبات حقانیت ایشان، میزان قدرت طبل‌ها را می‌سنجیم و برای اینکه چند نفر بیشتر در هیئت و عزاداری حاضر شوند به هر نوع سبک عزاداری تن می‌دهیم و از این راه بعد از 1400 سال امام حسین(ع) را مظلوم کردیم.

حسین بن علی(ع) سال 61 به نظر نمی‌آید که فردی مظلوم باشد و یا در حق او ظلم شده باشد. اگر ظلمی رفته نه در حق او بلکه در حق مسلمین بود. حسین بن علی(ع) به دنبال اجرای رسالتی بود که بر دوشش بود و 1400 سال بعد از شهادت او و یاران باوفایش اثبات می‌کند که او رسالتش را به درستی  انجام داده است.

هدف غایی امام حسین(ع) تشکیل حکومت نبود که با شهادتش در حق او ظلم شده باشد، او به دنبال امر به معروف و نهی از منکر بود و در این راه نیز به آمال خود دست یافت و بیراه نیست که گفته می‌شود پس از واقعه کربلا عملاً پایه‌های خلافت اموی به شدت لرزید و سست گردید.

اما سؤال این است که در حال حاضر می‌توانیم امام حسین(ع) را مظلوم بخوانیم؛ جایی که با تمسک به ابزارهای غلط سعی در پرشکوه کردن مراسم‌های عزاداری داریم. آیا می‌توان برای رسیدن به هدف درست از ابزارهای غلط بهره جست؟ سخن از عزاداری‌های سالار شهیدان است که برای جذب بیشتر جوانان در هیئت‌های حسینی شاهد انواع سبک‌های سخیف و نازل مداحی و روضه‌خوانی هستیم. در حالی که امام حسین (ع) برای حضور در کربلا اقدام به غربالگری می‌کند و برای پیمودن این راه پر عزت برترین‌ها را برای همراهی بر می‌گزیند، امروزه ما برای جلب طرفدار و اثبات حقانیت وی میزان قدرت طبل‌ها را می‌سنجیم و برای اینکه چند نفر بیشتر در هیئت و عزاداری حاضر شوند به هر نوع سبک عزاداری تن می‌دهیم.

آیا حسین بن علی(ع) که مهیای میدان جنگ می‌شد به هر طریقی برای خود نیرو جذب نمود که اکنون ما با هر ابزاری سعی در افزودن همراهان او داریم؟

آری ما حسین بن علی(ع) را به سردمداری بسیاری از رسانه‌های جمعی از جمله صداوسیما مظلوم کردیم؛ رسانه ملی که هیچ برنامه‌ای برای تولید آثار فاخر ندارد و قریب به یک دهه است به جز پخش فیلم مختارنامه چیز دیگری در چنته ندارد و هیچ میزگرد یا نشست جذابی که همگان را به تحسین وادارد، برای پخش ندارد. صداوسیما که در کنداکتور خود هیچ جایگاهی برای معرفی مداحان اصیل و پخش صداهای ماندگار آنها همچون مرحوم استاد سلیم موذن زاده ندارد، ولی به وفور مداحی‌های به سبک و سیاق جدید پخش می‌کند. در حالی که مقام معظم رهبری سال‌های سال است بر «پرهیز از تقلید غلط از سبک‌های غربی» تأکید می‌کنند، اما مشخص نیست معیار صداوسیما برای پخش مداحی چیست.

حسین بن علی(ع) را ما مظلوم کردیم، زمانی که چند روز قبل از ایام عاشورا و تاسوعا بلیط‌های هواپیما و.. برای برخی کشورهای همسایه با هزینه‌های گزاف رزرو شده و عوارض بالای خروج از کشور پرداخت شده، اما در همین ایام است که بیشترین هجمه‌ها به برگزاری مراسم‌ عزاداری و رفتن به کربلا به بهانه حیف و میل پول مردم، انجام می‌شود. هموطنان عزیزی ماه ها قبل از محرم جنگ رسانه‌ای را شروع می‌کنند که باید هزینه‌های عزاداری یا رفتن به شهرهای مذهبی همچون کربلا به فقرا و.... اختصاص یابد، اما خود در کمال بی‌انصافی در غوغاگری حرفه‌ای برای چرایی هزینه‌های خود در آن‌ سوی آب شعار آزادی سر می‌دهند ولی در عین حال همان نوع آزادی را برای دیگران قائل نیستند.

آری حسین بن علی(ع) را ما مظلوم کردیم که همین مطالب به اصطلاح روشنفکری را لایک می‌کنیم و برای همدیگر می‌فرستیم تا از قافله روشنفکری عقب نمانیم، ولی در عین حال در مراسم‌های عزاداری شرکت می‌کنیم و سختمان می‌آید که در مقابل این هجمه‌ها با منطق و استدلال از آرمان‌ها و ارزش‌های خود دفاع کنیم.

رحمت مهدوی

فعال سیاسی

captcha