جمعه، سینماها نیم‌بها هستند
کد خبر: 3840860
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

جمعه، سینماها نیم‌بها هستند

گروه هنر ــ غلامرضا فرجی دبیر شورای نمایش سازمان سینمایی اعلام کرد؛ ۲۱ شهریور به عنوان روز ملی سینما در تقویم ایران ثبت شده است اما به سبب تقارت این روز با سومین روز سالگرد شهات حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا و سالروز شهادت حضرت سجاد(ع)؛ سینماهای سراسر کشور در بیست و دومین روز شهرویور با بلیت نیم بها از روز ملی سینما و مخاطبان این روز میزبانی می‌کنند.

جمعه، سینماها نیم‌بها هستند
غلامرضا فرجی، دبیر شورای نمایش سازمان سینمایی در گفتگو با ایکنا اظهار کرد: در سال جاری که ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و سالروز شهادت حضرت سجاد (ع) بازه زمانی ۱۸ تا ۲۱ شهریرماه را در بر می‌گیرد، روز ملی سینما که در تقویم رسمی کشور در ۲۱ شهریورماه به ثبت رسیده در این بازه زمانی قرار گرفته است. به سبب همسویی و همرا‌هایی ایرانیان مسلمان با عزاداری امام حسین (ع) در این ایام، سالن‌های سینمایی از روز جمعه (۲۲ شهریور ماه) بازگشایی می‌شوند.
 
وی افزود: بر این اساس مسئولان سازمان سینمایی که همواره در روز ملی سینما بلیت سالن‌های سینمایی کشور را به شکل نیم بها ارائه می‌دهند، مقرر کرده‌اند تا به بهانه بزرگداشت روز ملی سینما، طی سال جاری میزبانی سالن‌های سینما از مخاطبان هنر هفتم به شکل نیم بها در تاریخ جمعه بیست و دوم شهریورماه و همزمان با بازگشایی سینما‌ها بعد از ایام تعطیلی سوگواری امام سوم شیعیان صورت گیرد. همچنین تالار‌های مجموعه فرهنگی موزه سینمای ایران نیز در روز ملی سینما (پنجشنبه ۲۱ شهریورماه) میزبان هنردوستان و علاقه‌مندان به سینما خواهد بود.

انتهای پیام
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۰۸:۵۰
0
0
سلام
بنویسید روزهای هفته به دلیل خلوت بودن بهای سینما دوبرابر است وروزهای جمعه به دلیل درآمد مکفی وجه بلیط واقعی است
captcha