طرح سراسری کانون‌های مساجد برای قرائت قرآن در شب عاشورا
کد خبر: 3841016
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
حجت‌الاسلام ارزانی خبر داد:

طرح سراسری کانون‌های مساجد برای قرائت قرآن در شب عاشورا

گروه جامعه ــ دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از اجرای طرح سراسری قرائت قرآن کریم در شب عاشورا در همه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور خبر داد.

طرح سراسری کانون‌های مساجد برای قرائت قرآن در شب عاشوراحجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: در روایات اسلامی تأکید شده است که اهل بیت(ع) و قرآن کریم در کنار هم هستند، همچنین این تعبیر در روایات آمده که امام حسین(ع) خیرالشهدا و قرآن، خیرالکلام است. بیش از 30 حدیث داریم که بر کنار هم بودن قرآن و اباعبدالله‌الحسین(ع) تصریح می‌کند.

وی افزود: امام حسین(ع) در شب عاشورا تقاضای مهلت می‌کند تا به راز و نیاز و قرائت قرآن بپردازند. این موضوع، اهمیت قرائت قرآن در این شب بزرگ را دوچندان می‌کند.

حجت‌الاسلام ارزانی در ادامه گفت: امسال در یک طرح منسجم و هماهنگ در سراسر کشور 25 هزار کانون فرهنگی و هنری مسجد کشور محفل قرائت قرآن کریم برگزار می‌کنند. به این منظور فرمی در سامانه بچه‌های مسجد قرار دادیم تا علاقه‌مندان ثبت نام کنند.

وی اظهار کرد: در این مراسم که قاریان نوجوان محله حضور دارند، قرائت قرآن به شیوه مجلسی و ترتیل انجام می‌شود، یک جزء یا حزب از قرآن را به دلخواه تلاوت می‌کنند و در پایان قرائت دسته‌جمعی سوره فجر انجام می‌شود.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در پایان اظهار کرد: در خاتمه این طرح که با همکاری شبکه قرآن صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود از برگزیدگان این طرح با اهدای کمک هزینه سفر زیارتی تقدیر به عمل می‌آید.

انتهای پیام

captcha