واکنش دمشق به گشت‌زنی نیروهای آمریکا و ترکیه در شمال سوریه
کد خبر: 3841079
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳

واکنش دمشق به گشت‌زنی نیروهای آمریکا و ترکیه در شمال سوریه

گروه بین‌الملل ــ وزارت خارجه با صدور بیانیه‌ای، گشت‌‌زنی زمینی مشترک نیروهای مسلح ترکیه و آمریکا در شرق رودخانه فرات واقع در شمال سوریه را به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانست.

به گزارش ایکنا ، ایرنا نوشت: دمشق گشت‌زنی زمینی مشترک ترکیه و آمریکا در منطقه الجزیره سوریه را محکوم و آن را ناقض قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه در واکنش به گشت مشترک ترکیه و آمریکا در منطقه الجزیره، این اقدام را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حاکمیت سوریه دانست.

منبع مذکور ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا و ترکیه در گشت‌‌زنی مشترک، این اقدام را نقض آشکار قوانین بین‌المللی توصیف و اعلام کرد: این اقدام ناقض حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی این کشور است. هدف آنکارا و واشنگتن از این اقدام پیچیده‌تر و طولانی‌تر کردن بحران سوریه در پی کسب دستاوردهای ارتش سوریه در عملیات پاکسازی کشور از بقایای گروه‌های تروریستی است. سوریه بار دیگر ضمن مخالفت شدید با ایجاد منطقه به اصطلاح امن بر عزم و اراده راسخ خود برای مقابله با تمامی پروژه‌هایی که تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه را هدف قرار می‌دهند، تأکید می‌کند.

انتهای پیام

captcha