تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید انتشارات بین‌المللی الهدی
کد خبر: 3841082
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
در سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار شد؛

تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید انتشارات بین‌المللی الهدی

مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی امروز، 17 شهریورماه با حضور اعضای شورای این مؤسسه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد مهدی ایمانی‌پور عضو اصلی و رئیس هیات مدیره مؤسسه انتشارات بین‌المللی الهدی در سخنانی، ضمن ارائه گزارشی از عملكرد این مؤسسه طی سال‌های اخیر، بر ضرورت هم‌افزایی این مؤسسه با ناشران داخلی در حوزه بین‌الملل، تمرکز بر انتشار آثار فاخر، بازنشر آثار ماندگار، حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب، همکاری با نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور و استفاده از ظرفیت‌ فضای مجازی برای توسعه ارتباطات با ناشران بین‌المللی، نشر دیجیتال و  چاپ كتب به زبان‌های مختلف تأکید کرد.

در این مراسم محمدحسین احمدی، مدیر سابق مؤسسه الهدی تودیع و حجت‌الاسلام محمد اسدی موحد، رایزن پیشین ایران در تونس به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

در ادامه مراسم ،احسان خزاعی  عضو اصلی هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع در سخنانی، به اهمیت و جایگاه مؤسسه الهدی در خارج از کشور اشاره و بر لزوم ترویج اندیشه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ارزش‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، معارف اسلامی و هنر اصیل ایرانی تأکید کرد.

محمدحسین هاشمی، معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز با اشاره به حركت رو به رشد و تحولات بسیار مثبت این مؤسسه طی سال‌های اخیر، اظهار امیدواری کرد که در دوره جدید و بهره‌گیری از توانمندی‌ها، کارهای مهم‌تر و اقدامات بیشتری در زمینه این مسئولیت مهم انجام شود.

حجت‌الاسلام اسدی‌موحد، مدیرعامل جدید مؤسسه انتشارات بین‌المللی الهدی با بیان اینکه زنده نگه‌ داشتن محرم و عاشورای حسینی موجب حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی می‌شود، بر تداوم ترویج فرهنگ عاشورایی، جهادی و انقلابی تأکید کرد.

وی همچنین، معرفی اندیشه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و امام خمینی(ره)، دیدگاه مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگ، شناساندن فرهنگ ایرانی ـ اسلامی و فعال سازی کمیته هماهنگی و پشتیبانی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب در خارج از کشور را یادآور شد.

دراین مراسم، زارعی نجفدری، دبیرکل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان، سردار ناظری، رییس مجمع ناشران دفاع مقدس، سردار سعید زاده، نماینده معاونت اجتماعی ستاد کل نیروهای مسلح، مریم جدلی، رییس هیأت مدیره انجمن زنان ناشر، انصاری، مدیرعامل انتشارات بوستان کتاب دفتر تبلیغات حوزه علیمه قم، نوعی، مدیر بخش بین‌الملل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، غلامحسین‌‎زاده، نماینده سازمان سمت در خصوص جایگه مؤسسه الهدی در صنعت نشر کشور و بین‌الملل و ظرفیت‌های این مؤسسه برای توسعه حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارج از کشور و بسترسازی حضور الهدی در عرصه‌های بین‌المللی بیان کردند.

در ادامه این مراسم، محمد مهدی ایمانی‌پور، احسان خزاعی و مسعود احمدوند به عنوان اعضای هیأت مدیره، میرصفی و الماسیه به عنوان اعضای علی البدل و زینلی، بازرس این مؤسسه معرفی شدند.

این مراسم با حضور حجج ‌اسلام مهدی ایمانی‌پور، دستیار ارشد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد اسدی‌موحد، رایزن پیشین فرهنگی ایران در تونس، محمدمهدی تسخیری، رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و سید محمدحسین هاشمی، معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی، احسان خزاعی، معاون توسعه مدیریت و منابع، سید قاسم حسینی‌میرصفی، مدیرکل توسعه منابع انسانی، محمدعلی ربانی، رییس مرکز مطالعات راهبردی و روابط فرهنگی، محمد رسول الماسیه. رییس مرکز ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی و مدیران این سازمان و دیگر نهادها در محل حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برگزار شد.

بنابر اعلام این خبر، مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سال 1363 به عنوان یک ناشر بین‌المللی با هدف گسترش همکاری‌‌های بین‌المللی فی مابین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان در عرصه کتاب و سایر محصولات فرهنگی تأسیس و فعالیت خود را در نقاط مختلف جهان گسترش داد.

انتهای پیام

 

captcha