هر جنگی علیه ایران به معنای پایان اسرائیل است
کد خبر: 3841311
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
سیدحسن نصرالله:

هر جنگی علیه ایران به معنای پایان اسرائیل است

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز خود در مراسم ظهر عاشورا ایران را قدرتمندترین حامی محور مقاومت دانست و گفت: هر جنگ احتمالی علیه ایران به معنی پایان اسرائیل و پایان سلطه و حضور آمریکا در منطقه خواهد بود.

گزینه‌ای جز مقاومت برای لبنان و فلسطین وجود نداردبه گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز، سه‌شنبه، 19 شهریورماه، طی سخنانی در مراسم ظهر عاشورا خطاب به شرکت‌کنندگان تصریح کرد: از شما مردم به دلیل حضور گسترده و پرشور و همکاری‌تان برای برگزاری این مراسم قدردانی می‌کنم. 

وی افزود: هیچ گزینه‌ای برای ملت ما و ملت فلسطین جز مقاومت وجود ندارد. امروز ملت یمن نماد مظلومیت و غربت است، همان طور که امام حسین(ع) نماد مظلومیت بود. کودکان و زنان یمنی با اسلحه آمریکا و انگلیس کشته می‌شوند و جامعه جهانی در برابر این کشتار سکوت کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از اهداف عربستان و امارات در جنگ با یمن محقق نشده است، اظهار کرد: امارات و عربستان به منابع طبیعی یمن و ثروت این کشور چشم طمع دارند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: موضوع اصلی برای ما فلسطین است. همین‌جا دوباره تأکید می‌کنیم که تا ابد به آرمان فلسطین متعهد هستیم. البته برای این موضوع هزینه زیادی را پرداخت کرده‌ایم. در کنار مردم فلسطین و مقاومت آنها ایستاده‌ایم و با آنها هستیم.

وی افزود: تحریم‌های آمریکا بر کشورهای محور مقاومت، دشمنی‌هایی است که برای اعمال فشار مالی و اقتصادی بر این کشورها انجام می‌شود. آمریکا در اهداف خود در جنگ‌های اسرائیل در لبنان و فلسطین شکست خورد. همچنین ایالات متحده در جنگ از طریق گروه‌های تکفیری نیز با شکست مواجه شد. بنابراین پس از شکست‌هایش در دو طرح مذکور تحریم‌هایش را اعمال می‌کند.

نصرالله تأکید کرد: لبنان اقدامات اخیر اسرائیل برای تغییر قواعد نبرد را که از سال 2006 وجود داشت نقش بر آب کرد. اقدامات اخیر این رژیم در ارسال پهپاد به خاک لبنان تجاوز بزرگی بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: اسرائیل هیچ وقت به قطعنامه 1701 متعهد نبوده است. اما اینکه ما درباره پاسخگویی به اقدامات اسرائیل صحبت می‌کنیم قصدمان زیر پا گذاشتن قطعنامه مذکور نیست.
 
وی افزود: ارتش اسرائیل که پیش‌تر خود را شکست ناپذیر معرفی می‌کرد، اکنون به نقطه‌ای از ضعف و ناتوانی رسیده که به کارهای هالیوودی روی آورده است. اسرائیل امروز به جایی رسیده که کل مرز را خالی می‌کند.

نصرالله با اشاره به مواضع اخیر مقامات لبنان گفت: آنان باید بدانند امانتی که در حفظ حقوق منابع طبیعی کشور مثل نفت، آب، گاز و خاک بر عهده آنهاست بسیار سنگین است. 

وی تأکید کرد: جنگ احتمالی پایان محور مقاومت نیست، بلکه پایان اسرائیل است. ما بار دیگر تأکید می‌کنیم که آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر و حسین زمان ماست. ما به ایشان می‌گوییم: ای حسین زمانه تو را تنها نخواهیم گذاشت.
 
سیدحسن‌ نصرالله در ادامه گفت: ایران، قلب و جوهره محور مقاومت، امام خامنه‌ای فرمانده محور مقاومت و ایران قدرتمندترین حامی مقاومت است و هر جنگ احتمالی علیه ایران به معنی پایان اسرائیل و پایان سلطه و حضور آمریکا در منطقه است.

دبیرکل حزب‌‌الله لبنان در پایان تصریح کرد: در محور مقاومت جز پیروزی، شرافت، عزت و حفظ حاکمیت و مقدسات خود ندیده‌ایم و این محور تنها گزینه ما و ملت‌های مستضعف جهان است.

انتهای پیام
captcha