نشست سازمان همکاری اسلامی با محوریت الحاق کرانه باختری به اسرائیل
کد خبر: 3841556
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
به درخواست عربستان انجام می‌شود؛

نشست سازمان همکاری اسلامی با محوریت الحاق کرانه باختری به اسرائیل

گروه بین‌الملل ــ عربستان سعودی با محکوم کردن اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به این رژیم، خواستار نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی شد.

نشست سازمان همکاری اسلامی با محوریت الحاق کرانه باختری به اسرائیلبه گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، عربستان سعودی طی بیانیه‌ای با محکوم کردن اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق دشت اردن در کرانه باختری به اسرائیل، خواستار نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزیران امور خارجه شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: اظهارات بنیامین نتانیاهو کاملاً بی‌اساس، نامعتبر و تهدیدی جدی برای مردم فلسطین است و نقض آشکار منشور سازمان ملل، اصول و هنجارهای حقوق بین‌الملل به شمار می‌رود.

عربستان سعودی از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی خواست این اقدام اسرائیل را رد و محکوم کنند.

یادآور می‌شود، نتانیاهو روز گذشته، 19 شهریور (10 سپتامبر) گفت: در صورت پیروزی در انتخابات زودهنگام 17 سپتامبر بلافاصله با هماهنگی آمریکا دشت اردن در کرانه باختری را به اسرائیل الحاق خواهد کرد.

وی در آستانه انتخابات سراسری 9 آوریل نیز همین وعده را داده بود. دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل نیز گفته است: اسرائیل حق دارد برخی بخش‌های کرانه باختری را به خاک خود ملحق کند.

در کرانه باختری حدود 250 شهرک یهودی‌نشین وجود دارد. در این شهرک‌ها بیش از 400 هزار یهودی به سر می‌برند. طبق قوانین بین‌المللی تمامی این واحدهای مسکونی غیرقانونی هستند.

انتهای پیام

captcha