کهنسالی بانوان فلسطینی و زندگی در سایه‌سار قرآن + عکس
کد خبر: 3841570
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

کهنسالی بانوان فلسطینی و زندگی در سایه‌سار قرآن + عکس

گروه بین‌الملل ــ شماری از بانوان سالمند فلسطینی با وجود کهولت سن، موفق به حفظ کل قرآن شدند و اکنون در مراکز و مؤسسات قرآنی این کشور مربی هستند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الجزیره»، برخی افراد با افزایش سن، دچار فراموشی و ضعف حافظه می‌شوند، در حالی که شماری از بانوان سالمند فلسطینی با وجود افزایش سن، موفق به حفظ کامل قرآن شده‌اند.
 
این بانوان فلسطینی که بالای 50 و 60 سال سن دارند، طی حضور در دوره‌های آموزش قرآن موفق به حفظ کل قرآن و یادگیری احکام تلاوت شدند و اکنون مربیان آموزش حفظ قرآن هستند.
 
در حال حاضر، بیش از 50 بانوی سالمند فلسطینی در جلسات آموزش حفظ قرآن کریم در مرکز قرآنی «دار الهدی» در کرانه باختری حضور یافته و در آنجا به یادگیری قرآن کریم مشغول هستند.
 
«ام سفیان عمرو»، یکی از این بانوان سالمند در شهرک «دورا» در کرانه باختری است که 54 سالگی برای او زمان تحول بود، چرا که تصمیم گرفت قرآن کریم را حفظ کند. او طی سه سال توانست کل قرآن را حفظ و طی یک سال آن را در ذهن خود تثبیت کند.
 
وی که اکنون 62 سال سن دارد، دراین باره گفت: حفظ قرآن یک تصمیم شخصی برای من بود و تغییراتی را در زندگی من به وجود آورد. من پس از حفظ قرآن، به حقوق و وظایف خود آشنایی بیشتری پیدا کردم و حلال و حرام را بهتر شناختم.
 
در حال حاضر بیش از 350 قرآن‌آموز مرد و زن در مرکز آموزش حفظ قرآن «الهدی» وابسته به وزارت اوقاف فلسطین مشغول فراگیری قرآن هستند که برخی از آنان کل قرآن و برخی دیگر چند جزء از قرآن را حفظ می‌کنند. در میان بانوان حافظ قرآنی که در این مرکز تحصیل می‌کنند، کارمندان و معلمان بازنشسته هم دیده‌ می‌شوند که پس از بازنشستگی حفظ قرآن را آغاز کرده‌اند.
 
بانوان سالمند فلسطینی حافظ قرآن شدند 
 
بانوان سالمند فلسطینی حافظ قرآن شدند 
 
انتهای پیام
captcha