پوستر شعار اربعین فردا رونمایی می‌شود
کد خبر: 3841619
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱

پوستر شعار اربعین فردا رونمایی می‌شود

گروه جامعه ــ رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به انتخاب شعار «الحسین یجمعنا» و رنگ قرمز برای مراسم اربعین امسال، گفت: فردا از پوستر شعار اربعین امسال رونمایی می‌شود.

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ اعلام کرد: پوستر شعار اربعین سال جاری فردا پنج‌شنبه 21 شهریورماه با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همانند سال گذشته شعار «الحسین یجمعنا» و رنگ «قرمز» برای اربعین امسال انتخاب شده است، در خصوص دلیل تکرار این شعار و رنگ در اربعین امسال، گفت: فعالان فرهنگی اربعین در عراق معتقد بودند شعار سال گذشته دیرهنگام اعلام شد و همین مسئله موجب شد کار و فعالیت زیادی بر روی این شعار صورت نگیرد، به همین دلیل دوستان عراقی پیشنهاد کردند شعار سال گذشته دوباره تکرار شود.

حجت‌الاسلام احمدی در پاسخ به این سؤال که با توجه به دولتی نبودن مسئله اربعین در عراق، مسئولان فرهنگی ایران با چه نهادهایی در عراق برای انجام برنامه‌های فرهنگی همکاری دارند؟ گفت: دولت عراق فقط در مسئله تأمین امنیت مراسم اربعین فعالیت دارد و نهادهای فرهنگی غیردولتی، گروه‌هایی از دانشگاه‌های عراق، حشد الشعبی، مؤسسه شهید حکیم، مؤسسه نجف اشرف، اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق، برخی شیوخ عشایر و ... در برنامه‌های فرهنگی حضور دارند و با ما همکاری می‌کنند.

وی افزود: عتبه مقدسه نیز در فعالیت‌های قرآنی و همایش‌ها با ما همکاری دارند و با توجه به این همکاری‌ها و ارتباط قوی امسال قرار است اکثریت برنامه‌های فرهنگی اربعین به صورت مشترک برگزار شود.

انتهای پیام

captcha