رقابت کودکان و نوجوانان لاهور در مسابقات قرآن و اذان
کد خبر: 3841717
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

رقابت کودکان و نوجوانان لاهور در مسابقات قرآن و اذان

گروه بین‌الملل ــ مسابقات قرآن و اذان ویژه کودکان و نوجوانان به همت خانه فرهنگ ایران در لاهور پاکستان در این شهر برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانه فرهنگ ایران در لاهور با همکاری و مشارکت مؤسسه دارالقرآن پاکستان، مسابقات قرآن و اذان را در رشته‌های حفظ چند جزء و حفظ کل، قرائت و اذان برای کودکان و نوجوانان دختر و پسر لاهور برگزار کرد.

در مراسم برگزاری این رقابت‌ها علی‌اکبر رضایی‌فرد، رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور، مسئولان دارالقرآن پاکستان و اساتید قرآنی حضور یافتند و بیش از 50 کودک و نوجوان با یکدیگر رقابت کردند.

در ابتدا گروه کودکان و نوجوان با شرکت در مسابقه اذان، این دوره از مسابقات را آغاز کردند. سپس بخش حفظ قرآن و در ادامه بخش قرائت و تلاوت قرآن مجید برگزار شد.

علی‌اکبر رضایی‌فرد، رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور، طی سخنانی در این مسابقات گفت: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در بخش ترویج و گسترش تعالیم و مفاهیم قرآنی پیشرفت‌های چشمگیر و بی‌نظیری در جهان اسلام داشته است. هر ساله برنامه‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها و مسابقات مختلفی را با موضوع قرآن برگزار می‌کنیم و چند ماه پیش جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی حفظ و قرآن مجید اوقاف در ایران موفق شدیم که سه تن از حفاظ و قاریان را از مؤسسه دارالقرآن پاکستان به این مسابقات اعزام کنیم که با موفقیت و سربلندی در این مسابقات حضور یافتند.

در پایان هدایایی از سوی خانه فرهنگ ایران در لاهور به نفرات برتر بخش‌های مختلف مسابقه اهدا شد.

انتهای پیام

captcha