بیانیه 5 کشور اروپایی در مخالفت با وعده انتخاباتی نتانیاهو
کد خبر: 3841772
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

بیانیه 5 کشور اروپایی در مخالفت با وعده انتخاباتی نتانیاهو

گروه بین‌الملل ـ پنج کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا با صدور بیانیه مشترکی مخالفت خود را با تصمیم نتانیاهو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «القدس العربی»، در این بیانیه که شامگاه پنجشنبه، 21 شهریورماه، منتشر شد، آمده است: این 5 کشور اروپایی از طرح‌های نتانیاهو برای الحاق مناطقی از کرانه باختری به‌ویژه دره اردن و منطقه شمال دریای مرده به سرزمین‌های اشغالی فلسطین به شدت نگران هستند.

براساس این بیانیه؛ این تصمیم اسرائیل اگر اجرایی شود، نقض جدی قوانین بین‌المللی خواهد بود.
 
این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در واکنش به اظهارات «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه کرانه باختری اعلام کرد که اظهارات نتانیاهو درخصوص کرانه باختری نگران کننده است و این اظهارات را نقض آشکار قوانین بین المللی عنوان کرد. 

بنیامین نتانیاهو اخیرا در جریان فعالیت‌های تبلیغاتی خود مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی این رژیم که قرار است 26 شهریورماه برگزار شود، حاکمیت اسرائیل را بر دره اردن و منطقه شمال دریای مرده در کرانه باختری تحمیل می‌کند که این تصمیم با محکومیت شدید محافل عربی و بین‌المللی مواجه شد.

انتهای پیام
captcha