استاندار کربلا بروز خفگی میان زائران حسینی را تکذیب کرد
کد خبر: 3841855
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵

استاندار کربلا بروز خفگی میان زائران حسینی را تکذیب کرد

گروه بین‌الملل ـ نصیف الخطابی، استاندار کربلا، امروز، 22 شهریورماه، بروز حالت خفگی میان زائران مرقد امام حسین(ع) را تکذیب کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، استاندار کربلا انتشار اخباری را مبنی بر بروز خفگی میان زائران حسینی به دلیل ازحادم جمعیت تکذیب کرد و گفت: تنها مواردی جزئی به دلیل بالا بودن درجه حرارت و بیماری برای افراد مسن ایجاد شده است.
 
وی افزود: در حال حاضر، وضعیت رفت و آمد در حرم حسینی کاملاً طبیعی است و مراسم عزای دفن شهدای کربلا نیز نزدیک به پایان است.

این در حالی است که یک منبع امنیتی از حادثه جدید ازدحام جمعیت در میان زائران کربلا طی امروز (جمعه) خبر داد. براساس گزارش این منبع امنیتی، ازدحام جمعیت در یک مراسم زنانه موسوم به عزای دفن شهدای کربلا در جوار حرم مطهر امام حسین(ع) در شهر کربلا سبب شد که ۱۰ زن به دلیل فشار جمعیت و تنگی نفس راهی بیمارستان شوند.

یادآوری می‎شود، ازدحام جمعیت در مراسمی در روز عاشورا در حرم مطهر امام حسین(ع) طبق آخرین آمار ۳۶ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی به جا گذاشت. این حادثه در پی ازدحام جمعیت در جریان برگزاری مراسم مشهور «رکضه طویریج» (دویدن هروله طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا برگزار می‌شود رخ داد و تعدادی از زائران زیر دست و پا ماندند.


انتهای پیام
captcha