اجرای طرح نهج‌البلاغه‌خوانی به همت مؤسسه اصحاب‌الثقلین اراک
کد خبر: 3841926
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

اجرای طرح نهج‌البلاغه‌خوانی به همت مؤسسه اصحاب‌الثقلین اراک

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ طرح نهج‌البلاغه‌خوانی از سوی مؤسسه اصحاب‌الثقلین اراک در پنج شهرستان این استان در حال برگزاری است.

صابر جباری، قائم مقام مؤسسه اصحاب‌الثقلین اراک در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی در استان مرکزی توسط این مؤسسه با بهره‌گیری از ظرفیت مؤسسات و مساجد در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه مجری و نمایندگی طرح ملی نهضت نهج‌البلاغه خوانی که با تدریس حجت‌الاسلام مهدوی ارفع در کشور همراه است را در استان عهده‌دار شده است، اظهار کرد: ابتدا طی فراخوانی از علاقه‌مندان پذیرش به عمل آمد و سپس دو کارگاه یکی با موضوع آموزش این طرح و دومین کارگاه با موضوع مدیریت این جلسه و بیان روش‌های تدریس برگزار شد.

جباری اضافه کرد: این طرح با هدف فراگیری عمومی در زمینه روخوانی نهج‌البلاغه و آسان‌ شدن خواندن آن، همچنین تهیه این کتاب با کمترین هزینه ابتدا برای شهروندان اراکی و سپس در شهرستان‌های خمین، خنداب، کمیجان و فراهان اجرا شد.

وی ادامه داد: افرادی که به عنوان مدیر و یا مربی این جلسات حضور دارند، این طرح را در قالب یک جلسه در هفته با هدف آموزش روخوانی نهج‌البلاغه و آشنایی شرکت‌کنندگان با خوانش نهج‌البلاغه از بخش حکمت‌ها آغاز و سپس در زمینه نامه‌ها و خطبه‌ها پیش می‌روند. سپس هر کدام از شرکت‌کنندگان تا جلسه بعدی موظف هستند، دقایقی در منزل، نهج‌البلاغه را بخوانند، تا طبق برنامه در جلسه بعدی با آمادگی بیشتری حضور پیدا کنند.
جباری اضافه کرد: طی برنامه‌ریزی انجام شده، طی شش‌ماه، یک دوره کامل نهج‌البلاغه خوانده می‌شود و شرکت‌کنندگان در این طرح می‌توانند نهج‌البلاغه را روخوانی کنند و در مرحله بعدی وارد بیان نکات تفسیری و تدبر و فهم حکمت‌ها، نامه‌ها و خطبه‌ها شوند.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به مؤسسه اصحاب الثقلین اراک واقع در خیابان شهید رجایی، شهرک شهید بهشتی، فاز 2، فرهنگسرای آیینه مراجعه کنند و یا با شماره‌های 33121800-33125426-086 تماس بگیرند.
انتهای پیام

captcha