رایزنی طالبان با روسیه پس از لغو مذاکرات صلح
کد خبر: 3841932
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

رایزنی طالبان با روسیه پس از لغو مذاکرات صلح

گروه بین‌الملل ــ برخی از منابع آگاه طالبان اعلام کرده‌اند که مذاکره‌کنندگان این گروه به رهبری عباس استانکزی به روسیه سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو داشته‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان، این سفر چند روز بعد از آن که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خبر از لغو مذاکرات کشورش با طالبان داد، روی داده است.

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در این باره اظهار کرد: نمایندگان این گروه در سفر به روسیه رایزنی‌هایی را با ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) به افغانستان داشته‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است که یک مقام طالبان که نام خود را فاش نکرده، انجام شدن این سفر را تأیید کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه در این باره گفته است که طالبان در این نشست بر لزوم از سرگیری مذاکرات میان آمریکا و این گروه تأکید کرده و آمادگی خود را برای ادامه گفت‌وگو با واشنگتن ابراز کرده‌اند.

یادآور می‌شود، این اولین سفر خارجی طالبان از زمان لغو مذاکرات آنان با واشنگتن است. سرپرستی این گروه برعهده ملا شیر محمد عباس استانکزی بوده است.

ترامپ چند روز پیش در توئیتی به طور ناگهانی از لغو یک نشست محرمانه‌ خود با رهبران دولت افغانستان و طالبان در محل کمپ دیوید خبر داد. در همین حال، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی این گروه گفته است که آنان همچنان با مذاکره‌کنندگان آمریکایی در ارتباط هستند و این ارتباط را برای اینکه بفهمند در گام بعدی چه کاری انجام دهند، حفظ کرده‌اند.

مسکو در سال جاری میلادی دو بار میزبان نشست‌هایی بین طالبان و رهبران سیاسی افغانستان بوده است.

انتهای پیام

captcha