به گزارش
ایکنا، به نقل از وبدا؛ محمدحسین حیدری، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، در حاشیه برگزاری همایش دفاتر بازرسی و ارزیابی عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: به دلیل حساسیت مردم نسبت به سلامت خود، خانواده و بیمارانشان، باید در حوزه بهداشت و درمان، انعطافپذیری و لطافت بیشتری داشته باشیم و برای بیماران، از اقدامات درمانی در حال انجام، توضیحاتی ارائه کنیم.
وی تصریح کرد: ارتباط بیشتر و بهتر پزشک با بیمار و ارائه توضیحات از اقدامات درمانی، به بهبودی او، کمک میکند. متأسفانه مشکل برخورد نامناسب کادر پزشکی و پرستاری، یکی از دلایل نارضایتی مردم است و در این زمینه با همکاری معاونت آموزشی و پرستاری، برنامههای آموزشی را اصلاح میکنیم، اما بازدهی آموزش و تغییر رفتارها و برخوردها، مقداری زمان بر است.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت افزود: شکایاتی که مستقیما به دفتر بازرسی وزارت بهداشت میرسد، منسجم نیست و در مورد حوزههای مختلف از جمله دارو و درمان است.
حیدری بیان کرد: متأسفانه سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، با همه داروخانههای کشور، در ارتباط نیست و شرایطی را با همکاری سازمان غذا و دارو فراهم میکنیم که این سامانه بتواند با همه داروخانهها در سطح کشور، ارتباط داشته باشد و در این صورت قادر خواهیم بود که ورود و خروج داروها را نیز رصد کنیم.
وی به مردم توصیه کرد: در صورت بروز یا مشاهده هرگونه تخلف در حوزه سلامت از جمله بهداشت، دارو، درمان، تعرفه و اورژانس پیش بیمارستان، آن را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش دهند.
انتهای پیام