اتصال سامانه شکایتی 190 به داروخانه‌های کشور
کد خبر: 3841953
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

اتصال سامانه شکایتی 190 به داروخانه‌های کشور

گروه سلامت ــ مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت دریافت خدمات مناسب از سوی بیماران در مراکز درمانی کشور از اتصال سامانه 190 وزارت بهداشت به داروخانه‌ها خبر داد.

اتصال سامانه شکایتی 190 به داروخانه‌های کشوربه گزارش ایکنا، به نقل از وبدا؛ محمدحسین حیدری، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، در حاشیه برگزاری همایش دفاتر بازرسی و ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: به دلیل حساسیت مردم نسبت به سلامت خود، خانواده و بیماران‌شان، باید در حوزه بهداشت و درمان، انعطاف‌پذیری و لطافت بیشتری داشته باشیم و برای بیماران، از اقدامات درمانی در حال انجام، توضیحاتی ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: ارتباط بیشتر و بهتر پزشک با بیمار و ارائه توضیحات از اقدامات درمانی، به بهبودی او، کمک می‌کند. متأسفانه مشکل برخورد نامناسب کادر پزشکی و پرستاری، یکی از دلایل نارضایتی مردم است و در این زمینه با همکاری معاونت آموزشی و پرستاری، برنامه‌های آموزشی را اصلاح می‌کنیم، اما بازدهی آموزش و تغییر رفتار‌ها و برخوردها، مقداری زمان بر است.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت افزود: شکایاتی که مستقیما به دفتر بازرسی وزارت بهداشت می‌رسد، منسجم نیست و در مورد حوزه‌های مختلف از جمله دارو و درمان است.

حیدری بیان کرد: متأسفانه سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، با همه داروخانه‌های کشور، در ارتباط نیست و شرایطی را با همکاری سازمان غذا و دارو فراهم می‌کنیم که این سامانه بتواند با همه داروخانه‌ها در سطح کشور، ارتباط داشته باشد و در این صورت قادر خواهیم بود که ورود و خروج دارو‌ها را نیز رصد کنیم.

وی به مردم توصیه کرد: در صورت بروز یا مشاهده هرگونه تخلف در حوزه سلامت از جمله بهداشت، دارو، درمان، تعرفه و اورژانس پیش بیمارستان، آن را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش دهند.

انتهای پیام
captcha